טכנאי הוט שובתים; "העובדים נחושים לממש את זכותם להתאגד"

צעדי המחאה של עובדי הוט מחריפים. היום ישביתו טכנאי החברה את פעילותם בכל הארץ. השביתה שמתקיימת במחאה על פיטורי עובדים והעברתם לחברות קבלן תחל בשעה 12:00 ותסתיים בשעה 17:00. 

העובדים מוחים על סירוב הנהלת הוט להכיר בוועד העובדים, ועל כוונת החברה להאיץ את תהליך העברת העובדים לחברות קבלן. זו הפעם השלישית בה משביתים העובדים את פעילות החברה, לראשונה בהיקף ארצי.

מאז תחילת השנה צומצמו צוותי הטכנאים בכ-50% בממוצע. כיום עובדים בהוט כ-300 טכנאים בלבד. שאר הטכנאים מועסקים על ידי חברות קבלן. הגדולה שבהן היא חברת טאט- חברת בת של בעלי הוט פטריק דרהי.

"בכוונת החברה להעביר את כל שירותי הטכנאות לטאט" מסביר אייל ראובני טכנאי בחברה. "מקוממת אותנו העובדה כי הדבר נעשה במחטף ובניגוד למה שהובטח לנו. בפברואר הובטח לנו שלא צפויים כל פיטורים בחברה. במרץ, 200 עובדים אולצו להתפטר".

פטריק דרהי, בעל השליטה בהוט | צילום מסך

עובדי הוט טוענים כי מי שנקלט על ידי חברות הקבלן עובדים בתנאים מופחתים. במקום 6,200 שקל כשכר יסוד, שכרם הממוצע הוא 5000 שקל בלבד על בסיס שעתי ולא גלובלי, ובנוסף אולצו הטכנאים לעבור לעבוד באזורים מרוחקים בהתאם לצרכי טאט.

לטענת הטכנאים המעבר לחברות הקבלן פוגע גם בלקוחות: "לטענת החברה צמצום העובדים נובע מעלייה באיכות השירות כתוצאה מכניסת השימוש בסיבים אופטיים, שדרוג ה-Homepass וכניסת ממירים חדשים. אך בפועל אומרים הטכנאים כי דווקא מאז השינויים הטכנולוגיים, קיימת עלייה ברמת התקלות. בנוסף, חברות הקבלן עדיין לא ערוכות להתמודד עם היקף הלקוחות, והתוצאה היא שבמקום 50 קריאות בשעה מבוצעות בפועל 15 בלבד".

"ההנהלה שברה את הניסיונות הקודמים של העובדים להתאגד" מסביר דודי עזרן מפקח התקנות " משום שהם הקיפו את הטכנאים בלבד. הפעם מאוגדים כל העובדים- טכנאים ומוקדנים ונחושים לממש את זכותם להתאגד".

מחברת הוט נמסר בתגובה: "כח לעובדים אינו הארגון היציג של עובדי הוט לכן כל שביתה או שיבוש של העבודה אינם מוגנים על פי הדין. אנו נערכים בהתאם שהשירות ללקוחות ימשך כרגיל". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן