יאהו השלימה את רכישת טאמבלר ב-1.1 מיליארד דולר: "מבטיחים לא לדפוק את זה"

מייסד האתר טאמבלר, דיוויד קרפ, התעשר בכ-250 מיליון דולר, ומנכ"לית יאהו מריסה מאייר יכולה לומר שהיא ניצחה את ידידיה בגוגל, שלא לדבר על פייסבוק, טוויטר ומיקרוסופט: דירקטוריון יאהו שהתכנס אתמול בערב הצביע בעד העסקה בשווי 1.1 מיליארד דולר במזומן לרכישת פלטפורמת הבלוגים החברתית, והיום היא הושלמה.

בהודעה שפרסמה יאהו, לצד פרטי ההסכם, מבטיחה החברה "לא לדפוק את זה" (not to screw it up). גם לאחר השלמת העסקה תמשיך טאמבלר לפעול כחברה עצמאית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הדירקטוריון התכנס בבהילות, משום שההסכם אשר מעניק ליאהו את זכות המשא ומתן הבלעדית מול טאמבלר צפוי היה לפוג בעוד מספר ימים. אם חלון ההזדמנויות הזה היה ניסגר ללא עסקה, הביקוש לטאמבלר צפוי היה להיות כזה שיאהו לא תוכל לעמוד בו.

בנוסף לפייסבוק ולמיקרוסופט, שתי חברות אשר בפורבס דווח כי קיימו מגעים עם טאמבלר, מתברר כי גם גוגל וטוויטר הביעו עניין בחברה בשבועות האחרונים. למעשה, הייתה זו הפנייה של גוגל, שבחנה אפשרות לרכישת החברה, אשר התניעה את המגעים הקדחתניים עם יאהו.


הבטיח לעובדים שהם יהיו הראשונים לדעת. מנכ"ל טאמבלר דיוויד קרפ | צילום: רויטרס

דירקטוריון טאמבלר כבר אישר את ההצעה של יאהו. התפיסה הרווחת בתוך החברה היא שההצעה של יאהו היתה הטובה ביותר שהחברה יכולה הייתה לקבל, משום שאף אחד מהשחקנים הגדולים האחרים לא זקוק כמו יאהו למה שטאמבלר מציעה – הנעורים שלה, הצמיחה שלה, הרמות הגבוהות של שימוש באמצעות מכשירים סלולריים.

ביום שישי האחרון ערכה טאמבלר את פגישתה השבועית במטה במנהטן. אחד הנוכחים שאל את קרפ על הדיווחים בנוגע למכירה. קרפ, אשר מחזיק על פי ההערכות 20% ממניות טאמבלר, ביטל אותם, והבטיח לעובדים שהם יהיו הראשונים לדעת במקרה של חדשות גדולות. מנכ"לית יאהו מריסה מאייר אמורה לדבר מחר בכינוס עיתונאים בניו יורק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן