יאיר לפיד: "הפוליטיקאים החרדים מתחרים באיך לדפוק את החילונים"

"אלי ישי רוצה להראות לציבור הדתי איך הוא משרת את האינטרסים שלו, אבל הוא לא", כך אמר היום יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד בנוגע לסוגיית הארכת שעון הקיץ, אשר הסתיים הלילה, חודש לפני מועד סיומו באירופה.

בראיון לגלי צה"ל אמר לפיד כי "יש תחרות פנימית בין הפוליטיקאים החרדים, מי יכול לבוא הביתה לעיתונות החרדית ולהראות לה יותר איך הוא דפק את החילונים. זה משחק פוליטי פנימי שאומר 'כדי להרוויח שלוש נקודות במאמר המערכת בעיתונות החרדית מוכנים לסובב את כל העולם סביב האצבע'".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפי לפיד, דווקא הציבור החרדי הוא הנפגע הגדול מהמהלך: "שעון הקיץ הוא הזדמנות לאנשים שיש להם הכי הרבה ילדים. ישי מתעלל קודם כל באישה החרדית. אני לא רוצה להפוך כל דבר לפסטיבל חרדי. אדם שמקבל על עצמו את עול המצוות יודע שמדובר בעול. זה לא פסטיבל, זה עול, אז תעמוד בעול".

"אנחנו מצליחים לקחת כל דבר נורא פשוט ולהכניס אותו לפוליטיקה הישנה והמאוסה. הדבר הפשוט אומר ששעון הקיץ צריך להיגמר ב-1 בנובמבר כי ככה זה בעולם, כי זה טוב לכולם וטוב לכלכלה".

ביום חמישי האחרון האשים ניצן הורוביץ ממרצ את הסיעות החרדיות בכך שקברו את הצעות החוק להארכת שעון הקיץ: "הן עשו זאת כחלק מניסיון רב שנים שלהן למנוע את קידום העניין. החוק אושר בקריאה טרומית בכנסת, הובא בפני ועדה שהקים שר הפנים – ושם הוא נקבר".

שר הפנים אלי ישי הגיב לדברים בחשבון הפייסבוק שלו, שם נכתב כי ישי "הוביל שינוי יסודי במדיניות שעון הקיץ. השר ישי הביא את ההמלצות לאישור הממשלה והעבירם בקריאה ראשונה בכנסת, החוק מעוכב בועדות הכנסת על ידי פוליטיקאים מסיעת מרצ ששעון החול שלהם הולך ואוזל וזהו הקמפיין היחיד שאיתו נותר להם לבוא לבוחר, ולפיכך מטרפדים את הבאת החוק להארכת שעון הקיץ לקריאה שנייה ושלישית".

כתבות נוספות בנושא:

פרשת שעון הקיץ: "הסיעות החרדיות קברו את הצעת החוק"


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן