יאיר לפיד: "התורה היא לא תירוץ לאי לימוד מתמטיקה ואנגלית"

המגעים להרכבת הממשלה נמצאים בעיצומם, ובינתיים משחררים ראשי המפלגות שלל התבטאויות על עמדתן במשא ומתן. הסוגייה הבוערת בימים האחרונים היא סוגיית גיוס החרדים, ואחרי הדיווחים על כך שנתניהו עשוי להרכיב ממשלה עם החרדים וללא מפלגתו של יאיר לפיד, הגיב היום יו"ר מפלגת "יש עתיד" בחשבון הפייסבוק שלו.

"המפלגות החרדיות מפיצות במרץ את השמועה שאני זומם לפגוע בעולם התורה. אין שטות גדולה מזו", כתב לפיד. "העובדה שיש אנשים המקדישים ללימוד התורה את רוב חייהם ראויה לכל שבח, ואני אפילו חושב שצריך להכניס את התלמוד כחלק מהחינוך הממלכתי בבתי הספר החילונים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אלא שלימוד התורה אינו יכול להפוך לתירוץ לזה שילדים בני 8 לא לומדים מתמטיקה ואנגלית, בני 18 אינם משרתים את מולדתם ובני 28 אינם עובדים לפרנסתם. דוד המלך היה לוחם, הרמב"ם למד לימודי חול, הרמב"ן ורש"י עבדו – האם המפלגות החרדיות טוענות גם לגביהם שהם 'פוגעים בעולם התורה'?".

מוקדם יותר היום התייחס עופר שלח ממפלגתו של לפיד לברית עליה דיווח בין המפלגה לבין הבית היהודי בראשות נפתלי בנט. "לא מדובר בברית של הליכה באש ובמים", אמר שלח בראיון לגל"צ. שלח הוסיף כי אכן יש תיאום עמדות וצפיות בין המפלגות אך הוסיף כי יש עתיד זוכרת כי ישנם הבדלים בערכי המפלגות.

"אם נתניהו ירצה את יש עתיד הוא יצטרך לקבל החלטות שאנחנו חושבים שהם קריטיות לעתיד ולהמשכה של מדינת ישראל", אמר שלח. " אנחנו נצטרך לקבל התחייבות ברורה מראש הממשלה לטיפול בשוויון בנטל לפני כניסה לקואליציה".

שלח הביע ספק בקיום ועדות כאלה ואחרות בכדי לטפל בנושא והוסיף כי הבטחה כזאת לא מרצה את מפלגתו: "עד היום הוקמו מספר ועדות כאלה וראינו מה קרה. מה שאנחנו מדברים עליו פה הוא אינטרס של הציבור החרדי לא פחות משלנו".

שלח | צילום: ורדי כהנא

אמש הושבע שלח יחד עם 119 חברי הכנסת הנוספים אמונים לכנסת. נס הנשיא הונף, תזמורת המשטרה ניגנה את ההמנון הלאומי, והנשיא סקר את משמר הכבוד יחד עם יו"ר הכנסת ה-18 והניח את זר הנשיא על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל. קהל המוזמנים, כ-950 איש, צפה בטקס מרחבת הכנסת.

"אנו מחויבים לשמור על כלכלת ישראל מכל משמר", אמש אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום טקס השבעת הכנסת ה-19 במליאה. "נצטרך לייצר עוד מאות אלפי מקומות עבודה. נהיה חייבים להגביר את השיוויון בנטל בדרך שלא תקרע את העם. נצטרך להפחית את יוקר המחייה ואת מחירי הדיור. נצטרך לשנות נדבכים בשיטת הממשל. לא יכול להיות שהמדינה המאותגרת בעולם תהיה עם חוסר יציבות ומשילות חלשה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן