יאיר לפיד: "10% מהאוכלוסייה לא יכולים לאיים על 90%"

"הציבור בחר אותנו כדי שנתנשא מעל הפחדים כדי שנתגבר על המתחים, כדי שנביא פתרונות אמיתיים", כך אמר היום יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, בנאומו הראשון במליאת הכנסת.

לפיד, אשר טרם ברור אם מפלגתו תיכלל בקואליציה, ואיזה תיק הוא יקבל, התייחס לציבור החרדי וציין: "נשים נשלחות לאחורי האוטובוס בירושלים והמדינה כבר אינה יודעת לומר, 'אם זה יימשך, מחר לא יהיה פה אוטובוס, מפני שיש לי כללים ויש לי חוקים, והם חלים על כולם'. תקציבי הדיור, החינוך, הרווחה ואפילו הבריאות אינם נקבעים לפי טובת הציבור, אלא לפי מפתח מפלגתי או קואליציוני, בממשלה יש לפחות תריסר משרדים ושרים שאין בהם שום צורך, וכולנו מעמידים פנים שאלה חוקי המשחק ואין ברירה אלא להכנע להם. בישובים ערבים בצפון ובדרום המשטרה כבר אינה מעיזה להכנס, התושבים מופקרים בפני פשע ואלימות, והמדינה מסתתרת מאחורי טיעונים תקציביים כדי להסביר מדוע היא אינה עושה דבר. זוהי אינה דמוקרטיה, זוהי אנרכיה. זהו שלטון המיעוטים על פני הרוב".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנוגע למתווה השוויון בנטל שהציעה "יש עתיד", אמר לפיד כי "אסור לנו להיבהל מן העובדה שהדיון על השיוויון בנטל העלה שוב את הקולות המאיימים עלינו במלחמת אחים. לא תהיה פה מלחמת אחים. 10% מתושבי המדינה אינם יכולים לאיים במלחמת אחים על 90% האחרים. חברה מתוקנת אינה מתנהלת באיומים, ואם הבית הזה יירתע מלפעול בגלל איומים זה מרוקן מתוכן את כל הרעיון הדמוקרטי".


צילום: מרק ישראל סלם

"לא באנו ליצור קרע. הקרע כבר שם. אנחנו נקרעים בבתי הספר, בלשכת הגיוס, בשוק העבודה. יש פצע פעור בליבה של החברה הישראלית. הגיע הזמן להחלים. כדי שזה יקרה עלינו להשיב למדינה את יכולת ההחלטה שלה. הריבון צריך לחזוק להתנהג כמו ריבון. תלפקידנו הוא לדמיין יחד איך צריכה מדינת ישראל להיראות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן