יד ביד: שיתוף פעולה נדיר בין גוגל למיקרוסופט במלחמה למען אינטרנט חינמי במלונות

אנחנו יכולים לספור על אצבע אחת את הפעמים שמיקרוסופט וגוגל שיתפו פעולה ביניהן. אחרי הכל, תזרקו תחום פעילות או שוק, ותגלו שהשתיים מתחרות בו ראש בראש: מערכות הפעלה למחשבי דקסטופ, מערכות הפעלה לסמארטפונים, איחסון בענן, שירותי מייל, מסרים מיידיים ו-VOIP הם רק חלק משדות הקרב הללו. אולם כעת, התאחדות המלונות האמריקאית ורשת מריוט הצליחו לאחד את ענקיות הטכנולוגיה במאבק, שאם ייכשל, עלול לעלות לכולנו כסף רב.

רשת Mariott חסמה את ה-WiFi, האורחים שילמו עד 1,000 דולר

כמעט כל סמארטפון מאפשר למשתמשים להשתמש בו כמעין ראוטר לצורך יצירת רשת WiFi פרטית. על ידי החיבור הסלולרי הוא מאפשר לכל לפטופ, טאבלט או סמארטפון בסביבה להתחבר אליו ולגלוש דרכו (בהנחה שיש לכם את הסיסמה של בעל המכשיר כמובן). כך יכולים אורחי מלון להשתמש בלפטופ שלהם ולהשתמש ברשת ה-WiFi הפרטית שיצרו, במקום להתחבר בתשלום לרשת ה-WiFi שמציע המלון. כידוע, מחירי השימוש ב-WiFi בעולם יכולים להיות שערורייתיים, וגם בישראל נדרשו אורחים לשלם עשרות שקלים ליום גלישה. למרבה המזל, מלונות רבים בעולם וגם בישראל הבינו שפעמים רבות קישור לאינטרנט הוא צורך בסיסי והחלו להציע את החיבור בחינם (כמו למשל רשת מלונות דן). אולם, לא כל המלונות הסכימו לוותר על מכרה הזהב הזה.

צילום: thinkstockphotos

באוגוסט השנה הוגשה בקשה ל-FCC, רשות התקשורת הפדרלית בארצות הברית, על ידי התאחדות המלונות האמריקאית, רשת המלונות Mariott וכן, קרן Ryman, המשקיעה במלונות. במסמך, הן מבקשות את הסכמת הרשות לחסימה של נקודות WiFi פרטיות. כלומר, שימוש ב-Tethering ובטלפון הסלולרי, לצורך גלישה ממחשב נייד, טאבלט או טלפון אחר. הטיעון שהעלו העותרים עסק בצורך של המלונות לשלוט על רשתות ה-WiFi שלהם, כדי לספק למשתמשים בהן קשר יציב ומאובטח, אולם, השורה התחתונה היא שהעותרים ביקשו למעשה רשות לחסום רשתות WiFi פרטיות. בחקירה שביצעה הרשות התגלה שאכן Mariott השתמשה בטכנולוגיות שונות כדי לחסום את הרשתות הפרטיות. Mariott עשתה זאת במספר מלונות ומרכזי ירידים שברשותה וגבתה מהמציגים עד 1,000 דולר עבור השימוש ברשתות שלה. ה-FCC קנסה את Mariott ב-600 אלף דולר, אולם לבסוף הן הגיעו להסכם פשרה.

עתה, לאחר שהתאחדות המלונות האמריקאית הגישה את הבקשה, קמה אופוזיציה חזקה שיצאה כנגד המהלך ובראשה, גוגל ומיקרוסופט. בהתנגדותן, טוענות החברות בפני הועדה שמה שעומד מאחורי הבקשה של המלונות הוא הרצון לגרום לאורחיהם לשלם על WiFi יקר, ולצורך כך הם משתלטים על תדרי WiFi פנויים. על פי גוגל ומיקרוסופט, התערבות כזו של המלונות מהווה עבירה על סעיף 333, שאוסר על פגיעה בקישוריות. כל ההערכות הן שהרשות תדחה את הבקשה של התאחדות המלונות האמריקאית.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הכירו את הסמארטפון החדש והשקוף של פיירפוקס

עוד בגיקטיים: גוגל מציגה אב טיפוס חדש ומעוצב למכונית האוטונומית שלה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן