יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת

היום האחרון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, על רקע היציבות שנעלה אתמול את וול סטריט. בורסות אירופה התנהלו ביציבות. מניות הגז היו במוקד גם היום על רקע עסקת לוויתן. במקביל חברות המשיכו לפרסם את נתוניהן לרבעון השלישי במסגרת עונת הדוחות.

נעילה יציבה נרשמה אתמול בוול סטריט, כאשר מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%, על רקע ציפיית המשקיעים להחלטת הריבית לחודש דצמבר. לרגל חג ההודיה לא התקיים היום מסחר בארה"ב, ומחר יינעל יום המסחר בשעה 20:00, שעון ישראל, כאשר הקניות בארה"ב יגיעו לשיאן ב"יום שישי השחור" ("בלאק פריידי"). המתח הגיאופוליטי בין רוסיה לטורקיה, בעקבות הפלת המטוס הרוסי השבוע, המשיך לרכז תשומת לב וחשש מפני הבערת האיזור כולו. אמנם טורקיה חברה בנאט"ו, והמדינות בארגון תומכות בה, אך פוטין כינה אותה מסייעת לטרור בכך שהפילה את המטוס, ולא ברור האם היחסים בין המדינות ידרדרו אף יותר.

כל זאת עמד, כאמור, ברקע למסחר אצלנו. מדד ת"א 25 ננעל במגמה חיובית של 0.1% בקירוב, ת"א 100 ננעל ללא שינוי, מדד הבנקים ירד ב-1%, מדד הנפט והגז ירד אף הוא, ב-0.7%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.01% ומדד התקשורת זינק ב-2%. אתמול נחתם הסכם ענק במסגרתו שותפות לוויתן תמכור גז לחברת דולפינוס הולדינג המצרית בתקופה של 15 שנה, כאשר היקף העסקה נאמד ב-10 מיליארד דולר. בעקבות כך מניות הגז, השותפות לצד נובל אנרג'י בלוויתן מרכזות תשומת לב גם היום: דלק קידוחים איבדה מערכה 1%, אבנר נחלשה ב-0.6% ורציו ירדה ב-0.3%.

החברות במשק המשיכו לפרסם גם היום את דוחותיהן הרבעוניים, כאשר כלל ביטוח הציגה הפסד נקי של 108 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת הפסד נקי של 70 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2014. בכך מצטרפת כלל ביטוח לחברות הביטוח הגדולות במשק, אשר הציגו דוחות מאכזבים גם כן. מניית כלל ביטוח סגרה את יום המסחר בצלילה של 1.8%. חברת פרוטרום סיימה את יום המסחר בזינוק של 5% בקירוב, וכיל קפצה ב-3%. חברת אלביט הודיעה על חוזה בהיקף 200 מיליון דולר, עליו חתמה עם משרד ההגנה השוויצרי, לאספקת מל"טים. את יום המסחר סגרה החברה במגמה שלילית של 1.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן