יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה שלילית; מניות חברות הגז זינקו

יום המסחר ננעל בירידות שערים, על רקע המגמה המעורבת בעולם ואירועי הטרור אצלנו. לאחר נעילה מעורבת אתמול בבורסת אסיה, ממתינים לעדכונים מעבר לים, במקביל לעונת הדוחות הנמצאת לקראת סיום. היום הכריז בנק ישראל על החלטת הריבית לחודש דצמבר, כאשר בהתאם להערכות היא תיוותר על כנה ברמת 0.1%. במקביל, אנליסטים חוזים כי הפדרל ריזרב יכריז על העלאת הריבית באמריקה בחודש הבא, באם דוח התעסוקה לחודש נובמבר יהיה מאוזן. 

מלבד החלטת הריבית אשר נמצאת במוקד העניינים, נודע אמש כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ינסה לעצור את עסקת הענק בין סלקום לגולן טלקום. כזכור, בשבועות האחרונים הצהיר שר האוצר, משה כחלון, כי יעצור את העסקה בכלים משפטיים משום שהיא מאיימת על התחרות בענף הסלולר. בעקבות כך מניית בזק צנחה ב-4%, פרטנר ירדה ב-0.8%, וסלקום התחזקה ב-0.3%. בעניין אחר, ראש הממשלה מנסה לשכנע את שר האוצר להעביר את תקציב המדינה לשנת 2017-2018 כבר בחודש אפריל הקרוב, כדי להבטיח את כהונתו לשנתיים נוספות.

כל זאת עמד ברקע ליום המסחר, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, ת"א 100 נחלש ב-0.3% ומדד הבנקים ננעל במגמה שלילית של 0.5%. מדד הנדל"ן ירד ב-1.5% ומדד התקשורת צלל ב-3.3%.

מדד הנפט והגז הוא היחיד שננעל בעליות, בשיעור של 1.6%, לאור רכישת מחצית חלקה של חברת נובל אנרג'י במאגר הגז "אפרודיטה" בקפריסין, על ידי בריטיש גז. קבוצת דלק היא השותפה השלישית במאגר. בעקבות כך מניות הגז קפצו: דלק קידוחים ואבנר זינקו ב-4.4%, רציו נסקה ב-3.5%. 

עונת הדוחות נמשכת, וחברת ארד פרסמה את נתוניה לרבעון השלישי: ירדה בהכנסות ב-12%, עם רווח נקי של 4 מיליון דולר, לעומת אשתקד, בה הרווח הנקי עמד על 4.5 מיליון דולר.

בתוך כך, היום נודע כי חברת תנובה צפויה לחלק דיבידנד בגובה 200 מיליון שקלים לסינים. מניית חלל תקשורת קפצה היום ב-9.5%, למרות הנפילה שרשמה אתמול לאחר שהודיעה כי איבדה קשר עם הלווין עמוס 5. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן