יום המסחר בתל אביב ננעל בעליות

שבוע המסחר האחרון לשנת 2015 בבורסה בתל אביב התנהל בעליות שערים קלות, כשמניות הגז וכיל מובילות מגמה זו. העליות אף מורגשות על רקע הנעילה המעורבת בניו יורק ביום חמישי והמסחר הדליל בעולם, עקב חג המולד וסוף השנה. אצלנו הסכימו אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון על תכנית להוזלת מחירי המים והתחבורה הציבורית בגובה המע"מ, במקום תכנית 0% מע"מ. אלעל זינקה היום ב-6%, כמו גם מניות חברות הביטוח והבנקים.

בעולם חגגו בסוף השבוע את חג המולד, כאשר טרם החג נסגרה הבורסה בניו יורק במגמה מעורבת. באירופה ובאסיה ננעלו המדדים המובילים במגמה דומה, והשבוע צפויה מגמה דלילה במסחר עם תום השנה האזרחית.


בישיבתה האחרונה לשנת 2015, הממשלה דנה היום בתכנית 0% מע"מ על התחבורה הציבורית והמים, כאשר דרעי קידם את אישורה ואילו שר האוצר כחלון התנגד לה. לבסוף הסכימו השרים כי על תעריפי התחבורה תחול הוזלה בגובה המע"מ (17%), וכי מחיר המים ירד גם כן בגובה המע"מ, כאשר החישוב יהיה לפי כמות המים הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים. היקף התכנית הוא כמיליארד שקל – הרבה מעל מה שהוגדר במסגרת תקציב המדינה, 650 מיליון שקל.

כיל חתמה את יום המסחר בעלייה של 3.6%, אבנר טיפסה אף היא ב-3%, דלק קידוחים עלתה ב-2% בקירוב. בגזרת חברות הביטוח, נרשמו עליות שערים: הפניקס קפצה ב-3.7%, כלל עלתה ב-1.6%, הראל עלתה ב-3.2% ומניית מנורה עלתה ב-2%. גם מניות הבנקים זינקו היום: דיסקונט הציג את העלייה הגבוהה ביותר בשיעור של 1.8%, פועלים עלה ב-1.4%, הבינלאומי התחזק ב-0.7% ומזרחי עלה ב-0.2% בקירוב. מניית אלעל זינקה היום ב-6%. כזכור, החברה זינקה במאות אחוזים מתחילת השנה.

כל זאת עמד ברקע למסחר ברחוב אחוזת בית בתל אביב היום, כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-1%, מדד ת"א 100 טיפס אף הוא באותו השיעור. מדד הבנקים התחזק ב-1.3%. מדד התקשורת עלה ב-0.7%, מדד הנדל"ן טיפס ב-1.2% ומדד הנפט והגז קפץ ב-1.6% וחתם יום של עליות בבורסה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן