יום המסחר האחרון לשבוע: נעילה שלילית בבורסה בתל אביב

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות לאחר שנפתח היום במגמה חיובית, על רקע הפתיחה המעורבת לפני שעה קלה בניו-יורק לאחר הודעתו מאמש של הפד – אשר הותיר את הריבית בארצות הברית על כנה. מגמה מעורבת אפיינה גם את המסחר בבורסות אסיה הבוקר.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נחלשו ב-0.5% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.5% לערכו. מדד הנדל"ן ירד ב-0.4%, מדד התקשורת התכווץ ב-0.9% ומדד הבנקים נחלש ב-1.4%.

כאמור, אמש הודיע הפדרל רזרב כי הריבית בארצות הברית תיוותר גם בחודש אוגוסט על כנה בשיעור של 0.25%-0.5%. בהודעתו הודיע הבנק בין היתר כי הסיכונים המידיים לכלכלה האמריקאית מהם הוא חשש הולכים ומתפוגגים, ועל רקע זה גוברות ההערכות כי עוד השנה תתבצע העלאה של שיעור הריבית. אחד הגורמים המעודדים את הבנק הוא השיפור שניכר בנתוני שוק העבודה האמריקאי ומספר המשרות החדשות הגבוה שנרשם שם בחודשים האחרונים.

אפריקה ישראל המשיכה לרכז עניין במסחר לאחר שבימים האחרונים מנייתה רשמה עליות מרשימות על רקע הידיעות כי בעליה מתעתד להזרים לקופתה כחצי מיליארד שקל. היום נפלה המנייה ב5.7%. מניית טבע עלתה ב-0.1%, על רקע האישור שקיבלה אמש מהרשות להגבלים עסקיים בארצות הברית להוציא לפועל את עסקת אלרגן.

מניית נייס קפצה ב-7.1% לאחר שפירסמה את נתוניה לרבעון השני, והעלתה את תחזית הרווח השנתית שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן