יום המסחר ננעל במגמה מעורבת; מניות הפארמה ירדו

יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, על רקע ירידות השערים בפתיחת וול סטריט אחר הצהריים. וועדת הכלכלה דנה היום בעסקת סלקום וגולן טלקום, ומניות חברות הפארמה מרכזות עניין במסחר.

הפתיחה השלילית בוול סטריט הורגשה היום בשל התחזיות לפיהן, הבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית בחודש הבא. זאת על רקע נתוני דו"ח התעסוקה האמריקאי שפורסמו ביום שישי האחרון. כזכור, המשק האמריקאי הוסיף בחודש האחרון כ-180 אלף משרות, לאחר שבחודש ספטמבר נוספו 142 אלף משרות בלבד. לפי התחזיות, שיעור התעסוקה צפוי להיוותר סביב 5%, ואם בעוד כחודש יעמוד מספר המשרות על 150 אלף, תהא זו סיבה מוצדקת להעלאת הריבית.

בבורסות אסיה נרשמה מגמה מעורבת בנעילה הבוקר, טהמסחר התנהל במגמה זו היום גם באירופה. 

את העניין המרכזי היום, ריכזו מניות הפארמה שפתחו את יום המסחר בירידות חדות בשל פערי ארביטראז' שליליים: טאואר ננעלה בעליה של 0.4%, לאחר שצללה הבוקר ב-10%, נייס ירדה ב-1.7% לאחר היחלשות של 5%, טבע נחלשה ב-1%, ואורמת בירידה של 1.3%. מנקיינד הובילה את הירידות עם צניחה בשיעור של 18.7% במנייה היום.

מניית כלכלית ירושלים במוקד המסחר גם היום. אתמול בערב, הוסכם על ידי החברה ובנק לאומי, כי אליעזר פישמן יפרוש מהדירקטוריון. מניית החברה איבדה היום 3% מערכה.

משרד האוצר מנסה, בכלים משפטיים, לבטל את עסקת הרכישה של גולן טלקום על ידי סלקום בשל חשש מפגיעה בתחרות ענף הסלולר. בעקבות כך מניות התקשורת הראו ירידות היום, כאשר פרטנר ירדה ב-2.2%, סלקום איבדה 2.4% מערכה ובזק ירדה ב-0.6%. 

כל זאת עמד ברקע למסחר היום, כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 ומדד התקשורת נותרו סביב רמת הפתיחה. מדד הבנקים ננעל במגמה חיובית של 0.5%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.4% ואילו מדד הנפט והגז ננעל בירידה של 1.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן