יום המסחר ננעל בעליות שערים קלות

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים הערב. חברת אלעל ריכזה עניין גם היום, לאור זינוק של מאות אחוזים מתחילת השנה, על אף שאת יום המסחר נעלה בירידה. מניות סלקום ופרטנר נחלשו, חלל עלתה ב-9%, ומזור קפצה ביותר מ-6% לאור הזמנת רובוטים נוספים מהחברה. ביטול השביתה הכללית ברגע האחרון, חסך למשק הפסדים כלכליים משמעותיים. 

הלילה חתמו שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן על הסכם שכר, שמטרתו לצמצם את הפערים בין מקבלי המשכורות הנמוכות לאלו הגבוהות במגזר הציבורי. תוספות השכר יוענקו לראשונה באופן דיפרנציאלי, כך ש-50% מהתוספת תינתן באופן שקלי ו-50% באופן אחוזי. כחלון אמר כי "ההסכם הזה הוא לא פחות מהיסטורי", ויו"ר ההסתדרות הבהיר כי מדובר ב"היסטוריה בעלת משמעות חברתית חסרת הקדם". ההסכם הסיר את איום השביתה הגדולה שתוכננה היום.


אמש ננעלו המדדים המובילים בניו יורק במגמה חיובית, על רקע פרסום נתונים חשובים, בהם התמ"ג. לפי הנתונים, ברבעון הקודם רשמה הכלכלה האמריקאית קצב צמיחה בשיעור של 2%. המדדים המובילים בניו יורק מצויים כעת בעלייה, ובאסיה ננעל המסחר הבוקר בירידות שערים. יום המסחר באירופה ננעל בעליות. 

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו ב-0.6% ו-0.5% בהתאמה. מדד הבנקים התחזק ב-0.1%. מדד התקשורת ירד ב-0.1%, מדד הנדל"ן טיפס ב-1% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.1% גם הוא. 

מניית אל על סגרה את יום המסחר במגמה שלילית של 3% בקירוב, וריכזה עניין משום שמתחילת השנה רשמה זינוק של מאות אחוזים. מניית מזור רובוטיקה קפצה ב-6.5% על רקע הידיעה על הזמנת רובוטים נוספים מהחברה, וחברת חלל תקשורת זינקה היום ב-9%. חברות הסלולר רשמו ירידות: מניית סלקום נחלשה ב-2%, ופרטנר נפלה ב-2.4%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן