יום המסחר ננעל בעליות שערים קלות

המסחר בתל אביב התנהל היום במגמה חיובית, על רקע מחירי הנפט הנמוכים שהגיעו לשפל נוסף. מניית אלעל זינקה היום ב-7%, מניות התקשורת הציגו אף הן עליות. היום הודיעה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, כי העלאת הריבית איננה על הפרק בטווח הזמן הקרוב, תוך שיצאה בחריפות נגד מסקנות ועדת שטרום שעשויות לייצר משבר לדבריה, ולפגוע בלקוחות. 

בשעות האחרונות ריכזה את תשומת הלב הידיעה לפיה, עובדי הבורסה עשויים להצטרף לשביתת עובדי המדינה שצפויה להיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב. בגזרת התקשורת, חלו עליות: מדד התקשורת עלה ב-2.6%, בזק וסלקום טיפסו ב-3% בקירוב, ואילו פרטנר ירדה ב-1%. מניית חברת אלעל זינקה היום ב-7%.  חברת אלביט הודיעה כי חברת הבת שלה, סייברביט, תספק סימולטורים לחברת שוויצרית, אך סגרה את יום המסחר בירידה של 4%.

התנודתיות במחירי הנפט המשיכה לעמוד היום במרכז המסחר בעולם, כאשר מחיר חבית מסוג ברנט הגיע הבוקר לשפל הגדול ביותר מזה 11 שנה, כשמחירו עמד על 36.5 דולר. מדובר בירידה בשיעור של 1%. מחיר חבית WTI נסחר בתחילת היום ב-34.5 דולר לחבית, ירידה בשיעור של 0.8%. השחקנים השונים בעולם הכלכלי מביעים דאגה נוכח הירידה במחירי הנפט, שכן אלו משפיעים על כל ההיבטים הפיננסיים.

מדדי ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-0.2%, מדד הבנקים טיפס ב-0.4%, מדד הנפט והגז עלה ב-2.5% ומדד הנדל"ן ירד ב-2%. 

מניות שותפויות הגז התחזקו גם היום, למרות הירידה במחירי הנפט ועל רקע אישור מתווה הגז והפיכתה של טורקיה לרוכשת פוטנציאלית. לאחר הקפיצות שרשמו אתמול, דלק קידוחים נפלה ב-3%, רציו צללה אף היא בשיעור דומה, ואבנר סגרה את יום המסחר בירידה של 4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן