יום המשפחה: "קונים פחות מבעבר, אולי בן הזוג חשוב יותר מהאם"

בעבר היה יום המשפחה ידוע בשם "יום האם". האמהות היו זוכות בדרך כלל לפרחים או לפחות לציורים מעשי ידי הילדים ורשתות הזרים היו משגשגות. האם השינוי בשמו של המועד השפיע גם על קניית המתנות ביום עצמו? על פי ראשי כמה מרשתות קניית פרחים ומתנות, התשובה היא כן, במיוחד על רקע יום האהבה (ולנטיין) אשר יחול ביום חמישי.

"יום המשפחה איבד הרבה מהכוח שלו", אומר יוסי כהן, מנכ"ל רשת "זר פור יו" למשלוחי פרחים ומתנות. "צריך להחזיר לו את הכבוד. המכירות הולכות ודועכות לעומת ימים עברו, אולי בגלל המצב ואולי בגלל השינוי. היום אנחנו מוכרים בערך פי 5 מאשר ביום רגיל. לעומת זאת בולנטיין אנחנו צפויים למכור פי 7 וממוצע הקניה עומד על כ-270 שקל". 

"למרות זאת, נתפס יום המשפחה עדיין כיום האם", מסייג כהן. "הזרים והסידורים צבעוניים יותר. בולנטיין, לעומת זאת, אנחנו מוכרים בעיקר ורדים בצבע אדום". 

צילום: דן לב

ההיערכות ליום האהבה ברשת, אגב, נמצאת בשיאה: על פי נתונים שמסרה החברה הוזמנו כבר 150 אלף פרחים, מתוכם כ-70 אלף ורדים אדומים, בכדי לעמוד בביקושים. לאחר הורד האדום, פרחים נוספים המבוקשים ומאפיינים את ולנטיין, גם הם בצבע אדום, הם הטוליפים, הגרברות, הנוריות והאנטוריום. מרכז ההזמנות יתוגבר משמעותית שלושה ימים לפני ולנטיין וימנה 100 נציגים בכדי לתת מענה ללקוחות, לצד תגבור מערך השליחים פי 4 מאשר בימים רגילים.

"בימים עברו היו קונים לפחות פי 15-10 מאשר ביום רגיל", מסכים אייל אנקרי, הבעלים של רשת סנד פלאוורס. "אולי בגלל המיתון, אולי בגלל עוד סיבות, היום מזמינים רק פי 5 מאשר ביום רגיל. ישנה כניסה של מוצרים מקבילים לשוק, מתנות אחרות, אנשים הולכים פחות על פרחים".

"המחיר היום הוא כמו ביום רגיל", מוסיף אנקרי. "אם נשווה את יום המשפחה ליום האהבה, הרי שביום האהבה קונים יותר, בעיקר משום שביום האהבה קונים יותר ורדים והמחיר שלהם גבוה יותר. ביום האהבה המחיר הממוצע של זר עולה ב-20%".

שלומי מולאים, הבעלים של רשת ענק המתנות, מעיד דווקא על נתונים אחרים לגמרי: "מיתון? אין מיתון במדינת ישראל", הוא משתומם. "יש אצלי עלייה של בערך פי 3 מאשר ביום רגיל. מחזור הקניות ביום המשפחה דווקא הולך וגדל מדי שנה".

"אנשים קונים במיוחד תמונות, מארזים מתוקים, שעונים, מסגרות, מתנות עם הקדשה", מספר מולאים, אבל מסכים כי "ביום האהבה קונים יותר, פי 6-5 מאשר ביום רגיל. כנראה שבן הזוג משחק תפקיד חזק יותר מאשר אם או אב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן