יוצאת לדרך: הושלם הרכב הוועדה הציבורית לבחינת ענף הביטוח 2030

גובש הרכב הוועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח. הוועדה שבראשה יעמוד השר לשעבר גדעון סער תכלול בנוסף גם את – שמואל סלבין, לשעבר מנכ״ל משרד האוצר, מנכ״ל משרד העבודה והרווחה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה; רו״ח דורון שורר – לשעבר הממונה על שוק ההון, הביטוח וחסכון במשרד האוצר, מנכ״ל משרד התחבורה ויו״ר הפניקס; ואריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח.

סלבין כיהן כיועץ הכלכלי לראש הממשלה יצחק שמיר, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, מנכ"ל משרד האוצר, ומנכ"ל מפעל הפיס. בין תפקידי הניהול שלו במגזר הפרטי כיהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן "מהדרין", יו"ר חברת נכסי ההסתדרות, יו"ר חברת "חדשות ישראל", ויו"ר קרן הפנסיה "מבטחים". בשנת 2007 מונה ליו"ר ועדת ההשקעות יניר, ובשנת 2009 ליו"ר חברת סלע קפיטל נדל"ן. כיום מכהן כחבר הועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה.

שורר, שכיהן כממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון בין השנים 1995-1998, הניח את היסודות לאגף שוק ההון הביטוח והחיסכון במבנהו הנוכחי והפך אותו לגורם מקצועי מרכזי בשוק ההון הישראלי. בתקופת כהונתו נקבעו עקרונות הסדרה, עקרונות חשבונאות ונורמות לפיהן מתנהל האגף עד היום. בפן הארגוני, פעל שורר להוצאת פרסום שנתי מפורט של דו"ח הממונה, בתקופתו נערכה לראשונה תוכנית חמש-שנתית לפעילות והוקמה מחלקה אקטוארית. הוא הוביל גיוס מסיבי של עובדים, ובסיום כהונתו נכללו באגף פי 4 עובדים מתחילתה. בפן הצרכני, כהונתו של שורר אופיינה בגישת "הצרכן במרכז" ונקבעה לראשונה חובת דיווח ללקוחות על תוכניות הביטוח, הפנסיה והגמל שלהם, הוקמה מחלקת תלונות ציבור גדולה באגף, ובוצעו שינויים שנועדו להגביר את התחרות בשוק ההון, בהם פישוט הדוחות עבור הצרכנים.

יו"ר הוועדה סער. "ביחד נוביל תהליך עבודה מקצועי, איכותי ושקוף" | צילום: יח"צ

עו״ד גדעון סער כיהן בשורה ארוכה של תפקידים בשירות הציבורי: שר הפנים, שר החינוך, יו״ר הקואליציה, סגן יו״ר הכנסת, יו״ר וועדת הכנסת לקידום מעמד האשה, מזכיר הממשלה, עוזר ליועץ המשפטי לממשלה, עוזר לפרקליטת המדינה. כשר הוא כיהן בקבינט החברתי-כלכלי כמו גם בקבינט הביטחוני, היה חבר – מטעם הממשלה – בוועדות לבחירת שופטים ודיינים ומטעם הכנסת בוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה. כיום מכהן סער, בין היתר, כעמית בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ומרצה במכללה האקדמית אונו.

על השלמת הרכב הוועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח 2030, אמר סער: "אני מודה לשמואל סלבין ולדורון שורר על נכונותם להצטרף לוועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח. אני בטוח שניסיונם העשיר, תבונתם ומקצועיותם יתרמו רבות להצלחת עבודת הוועדה. ביחד נוביל תהליך עבודה מקצועי, איכותי, משתף, פתוח ושקוף. בקרוב נפרסם קול קורא שיזמין את הציבור להביע עמדות בפני הוועדה. הוועדה תשמע בנוסף לאנשים מענף הביטוח עצמו, אנשי אקדמיה, נציגי ציבור, צרכנים וחוסכים. עבודת הוועדה, כמו גם המלצותיה, תהיינה פומביות".

נשיא לשכת סוכני ביטוח, אריה אברמוביץ: "הוועדה הציבורית לבחינת ענף הביטוח מהווה בשורה של קידמה לענף כולו. במסגרת הוועדה אנו נגבש את מהות תפקיד סוכן הביטוח העתידי, והוספת נדבך חשוב נוסף למקצוע – הנדבך המניעתי. סוכן הביטוח יהיה מעורב בהחלטות פיננסיות ובעיצוב אופן החיסכון והביטוח של המשפחה, מראשית דרכה ועד להגיעה לגיל פרישה. הסוכן החדש ימלא תפקיד של WAZE אנושי אשר ינווט את הלקוח ומשפחתו לאורך התחנות השונות בחיים".

הוועדה צפויה לקיים ישיבתה הראשונה במהלך החודש הקרוב. מטרותיה הן לבחון עתיד הענף ,ומתוך כך לגזור את התפיסה המקצועית העדכנית של סוכן הביטוח העתידי. הוועדה תלמד על מודלים מהעולם.

הוועדה תהיה שקופה ופתוחה לציבור הרחב. דיוניה יהיו פתוחים לתקשורת, סדר יומה יפורסם מראש וכאמור, בקרוב יופץ קול קורא לציבור להציג את עמדותיו בפניה.

אליעוז רבין, מנכ"ל "דבר פשוט" ולשעבר מנכ"ל חברת הביטוח עילית וממקימי "ביטוח ישיר", יכהן כמנהל המקצועי של הוועדה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן