יוקר המחיה, גירסת האלפיון: מדד המחירים למיליונרים ממשיך לזנק

הוצאותיהם של העשירים תואמות בדרך כלל את הנעשה בשווקים. ב-12 החודשים האחרונים הוסיף שוק המניות עד 14% לערכו, מה שאומר כי לחוג הסילון נוסף כסף רב כדי להוציא על מוצרי ושירותי יוקרה. על פי מדד צריכת מוצרי ושירותי היוקרה בארה"ב, נראה שזהו אכן המקרה.

ביולי האחרון חלה עלייה חדה של 27% בהוצאות על מוצרי ושירותי יוקרה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושל 23% לעומת הרבעון הקודם. העלייה באמון הצרכנים האמידים מציגה ביטחון גובר בכיוון הפיננסי של המדינה.

יאכטה פרטית. המחיר דווקא ירד ב-4% ל-5.34 מיליון דולר | צילום: רויטרס

מדד החיים הטובים של פורבס (CLEWI), העוקב אחר מחירים של 40 מוצרי ושירותי יוקרה, עלה בשנה האחרונה בעד 2.5%, בעוד שמדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בעד 2%. האינדקס, שנוסד בשנת 1976, מודד את תנודות המחירים של פריטים שזמינים רק עבור בעלי אמצעים ומספק ברומטר שימושי למדידת כוחו הכלכלי של קצה השוק העליון. המדד עבר את גובה האינפלציה זו השנה השלישית ברציפות ועלה בשיעור ממוצע של 2.5% בשנה מאז 1982.

אבל רשימת האמריקאים העשירים ביותר של פורבס יותר מיכולה להרשות לעצמה את אורח החיים הבזבזני שלה. שווי הנטו של רשימת 400 עשירי ארה"ב גדל במהירות כפולה מהאינדקס שלנו: שווים של 400 עשירי ארה"ב הגיע השנה לשיא של 2.02 טריליון דולר, כפול משווים לפני כעשור.

מסוק פרטי. התייקר בכ-5% | צילום: רויטרס

מחיריהם של 18 מהפריטים במדד עלו לעומת השנה שעברה. מה למשל? מחירו של הליקופטר פרטי עלה ב-5% לכ-16,250,000 דולר. המחיר עבור שהות של יום אחד בחדר VIP דה-לוקס באחד מחדרי המרכז הרפואי של וושינגטון, אחד מבתי החולים הטובים של האומה, עלה ב-14% ל-3,006 דולר. מחיר צלי במסעדת לובלס שבניו יורק עלה בעד 13% ל-595 דולר. מחיר מעיל פרווה רוסי ב- Maximilian at Bloomingdales רשם עלייה של 11% לכ-295 אלף דולר. זוג נעלי גוצ'י עלו ב-10% ל-545 דולר, עלייה ראשונה במחירן מאז 2009.

12 פריטים שמרו על מחירם מלפני שנה, ביניהם מגרש טניס פרטי מחימר (55 אלף דולר), זר פרחים מ-Jerome Florists בניו יורק, ניתוח הרמת עפעפיים בידי מנתח פלסטי בעל שם מניו יורק, ושעון של Patek Philippe. חמישה פריטים ירדו במחירם: שמלת משי של Bill Blass ירדה ב-5% ל-1,900 דולר, מחירה של יאכטה פרטית ירד ב-4% ל-5.336 מיליון דולר. ומחירו של סוס מרוץ גזעי ירד באחוז זו השנה השנייה ברציפות.

גם נעלי גוצ'י התייקרו | צילום: מתוך ויקיפדיה 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן