יורם גלובוס חשוד בהעלמת מס בהיקף של 27 מיליון שקל

מפיק הקולונוע, יורם גלובוס, חשוד כי לא דיווח על משיכות שביצע מהחברות שבבעלותו בסכום של כ-27 מיליון שקל, כך הודיעה היום רשות המסים. לאחר שנעצר, בית משפט השלום בתל אביב באמצעות השופטת תרצה שחם קינן שחרר אותו אמש תחת מגבלות ובערבות של מיליון שקל.

גלובוס הוא בעלים ומפעיל של מספר חברות העוסקות בתחום הקולנוע, הפצת סרטים, ניהול אולמות קולנוע והפקה, בהן חברת סרטי גלובוס (המחוזקת יחד עם ריאלטו אסטבלישמנט).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אתמול נפתחה במשרד חקירות מס הכנסה בתל אביב חקירה גלויה נגד גלובוס ונגד מעורבים נוספים. על פי הודעה של רשות המסים, בחיפושים שנערכו נתפסו מסמכים רבים הקושרים את גלובוס לביצוע העבירות.

צילום: רויטרס

בדוח המעצר נכתב כי "מבדיקת תיקו של מפיק הקולונוע עלה כי הוא משך מהחברות שבבעלותו כ-27 מיליון שקל ולא דיווח על המשיכות כהכנסה ולא זקף ריבית רעיונית, בסכום של כ-15 מיליון שקל, כהכנסה בתיקו האישי".

מהבקשה עולה עוד כי בד בבד עם משיכת הסכומים מחברת גלובוס, הפסיקה החברה להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה והחברה האם, ריאלטו, אף הודיעה למס הכנסה כי חברת גלובוס אינה פעילה מ-2003. בשנת 2007 חברת ריאלטו העבירה את כל הסכום לחובות מסופקים והסכום הזה נמחק מהמאזן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן