יו"ר הבנק העולמי היוצא: קורבנות המשבר באירופה – העולם השלישי

בזמן שכל העולם ממתין בדריכות לתוצאות הבחירות ביוון, יו"ר הבנק העולמי היוצא רוברט זוליק דווקא בוחר להפנות את הזרקור אל אזור אחר של הגלובוס. בראיון שפורסם בסוף השבוע בעיתון הבריטי האובזרבר אמר זוליק כי על מדינות העולם השלישי להתכנן לחוסר הוודאות שתאפיין את השווקים עקב ההתפתחויות האחרונות בגוש היורו, שעלולות להשפיע על העולם כולו. לטענתו של זוליק, "מומלץ להימנע מהשקעות קצרות טווח, ולמקד את העניין במנועי צמיחה עבור התשתיות במדינות המתפתחות". 

לאחרונה השקיע הבנק העולמי, תחת פיקודו של זוליק, משאבים רבים לתמיכה בכלכלת בולגריה, אחת המדינות שהושפעה יותר מכולן ממשבר החוב המתגבר ביוון. כמו כן הושקעו מאמצים רבים בחיזוק הכלכלות במזרח אירופה, צפון ומזרח אפריקה. זוליק הסביר כי "המשבר המתגבר באירופה החל להראות את אותותיו בכל מדינות העולם השלישי. אפקט זה הופך את חיי כולם לקשים הרבה יותר". 

בנוגע להתערבות האיחוד במשבר החוב היווני, אמר זוליק כי "מדינות היורו אולי יכולות להתמודד עם המצב הנוכחי, אך המתיחות באזור הולכת וגוברת. אולם, במידה ולא יצליח האיחוד להתמודד, יכול להיווצר רגע המקביל לקריסת ליהמן ברדרס – באירופה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן