יו"ר חדש ל'יאהו!': שיחות הטלפון הראשונות שהוא חייב לעשות

בסופו של דבר, מנהיג הוא כזה רק בגלל שיש לו עוקבים. אפשר לתת למישהו את תואר היו"ר, אבל אם אף אחד לא הולך אחריו – אז מי הוא, בעצם? וזו הייתה טעותו הגדולה של סקוט תומפסון, היו"ר היוצא של יאהו וגיבורה השקרני של פרשיית קו"ח הכעורה בשבועיים האחרונים. ואתמול נודע, כפי שצפה כותב שורות אלו, כי אכן נפל דבר ותומפסון פורש מניהול החברה. עד מציאתו של יו"ר חדש, יכהן רוס לווינזון בתפקיד. ומדוע אלו הן חדשות מעולות גם לעובדים שתחתיו וגם למחזיקי המניות של יאהו?

הטעות הגדולה של תומפסון בכל פרשיית הקו"ח האומללה הזו הייתה ההנחה שהוא צריך לתכנן אסטרטגית כיצד לצאת צודק בעיני המשקיעים ובכך, להכניע את דעת הקהל. חוסר התגובה שלו, ואז ההסבר הבלתי מתקבל על הדעת שניפק, הובילו לאובדן האמונה בו – מצד עובדיו.

כותב שורות אלו היה, ככל הנראה, הראשון בין מחזיקי מניית 'יאהו' שקרא לעזיבתו של תומפסון. אפילו שהיו תגובות שטענו כי זה "עניין מהעבר" וכי "אין פירושו שאינו יכול לנהל את החברה", היה כבר די ברור שחוסר האמון מצד עובדיו יפיל אותו. האמינות שלו קרסה.

 

 האמינות קרסה. סקוט תומפסון | צילום: פול סאקומה, AP

את הטענות לפיהן ההנהלה לא יכלה להרשות לעצמה להיפטר ממנו כי זה היה מכניס אותם לסחרור נוסף, אפשר היה לבטל מכל וכל. החברה יכלה להתמוטט לו היה נשאר. עכשיו עם לווינזון, שצמח בתוך החברה, יש לה הזדמנות להתאושש מוראלית ולהתניע הרבה תהליכי יסוד בחודשים הקרובים.

לווינזון מכיר את החברה היטב מהשנתיים האחרונות שלו בה, ולא רק מנקודת המבט של חבר הנהלה. הוא מן הסתם בילה זמן רב בשטח ועם מפרסמים. אז איפה הוא צריך להתחיל? 3 שיחות טלפון ראשונות ומכריעות עומדות על הפרק:

1. להתקשר לג'ק מא, טייקון האינטרנט הסיני. זו מערכת היחסים החשובה ביותר של יאהו. חשוב שהיא תתחיל ברגל ימין ושג'ק ידע בוודאות שלווינזון מחויב לה ולהצלחתה. ההנהלה החדשה של החברה תקבל מן הסתם הזדמנות לעבור על העסקה שתומפסון כפי הנראה בישל שם, ואם היא נראית טוב – אין שום סיבה שלא להמשיך איתה ישר, עם מכירה חלקית והרבה מזומנים שנכנסים ליאהו.

2.להתקשר לסטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. זו מערכת היחסים השניה הכי חשובה שלו. עסקת שותפות החיפוש בין השתיים לא עובדת עבור אף אחת מהן, כבר 3 שנים. והיא צריכה לעבוד. צריך לשפר אותה.

חדשות מעולות. רוס לווינזון | צילום: פול סאקומה, AP

3. להתקשר למארק צוקרברג. סוגיית הפטנט יכולה כעת להיפתר בניצחון גם ליאהו וגם לפייסבוק. מאשימים את תומפסון בכל מה שקרה, ויאללה, מים מתחת לגשר. בואו נסגור עסקה טובה לשני הצדדים.

יש לצפות מחבר המנהלים שיקים ועדת חיפוש מלאה ויסודית, אבל ללווינזון עצמו כדאי לנהל את החברה כאילו היא כבר מונחת בידיים שלו. אפשר לנחש שגם העובדים שלו יאהבו את הגישה הזאת: נמאס להם לשבת ולחכות, בדיוק כמו מחזיקי המניות.

דן לואב, ולצידו שמות כמו הארי וילסון ומייקל וולף, יביאו הרבה לוועדה הזו. מחזיקי המניות כבר לא צריכים לחשוש שמא המועצה הזאת לא תפעיל את כל הכלים האפשריים כדי לתמוך במניה. אז אלו הן באמת חדשות מצוינות ליאהו – מחר נפתח דף חדש, ומתחיל הכיף האמיתי.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן