יו"ר ני"ע נגד יו"ר הבורסה: קורא לו להתפטר מתפקידו

יו"ר הרשות לניירות ערך קורא ליו"ר הבורסה סם ברונפלד להתפטר מתפקידו. במכתב חריף ששלח שמואל האוזר לדירקטוריון הבורסה, הוא קורא להם שלא לכלול את ברונפלד בוועדת האיתור למנכ"ל הבורסה. לדברי האוזר, "מינוי יו"ר דירקטוריון הבורסה כחבר בוועדה עלול לפגום בממשל התאגידי שכה נחוץ להתנהלותה".

עוד כתב האוזר כי "די להפוך את הבורסה למשאב לאומי, יש הכרח בחשיבה אחרת והדבר כולל גם את מי שמוביל את פעילותה של הבורסה – יו"ר דירקטוריון הבורסה ומנכ"ל הבורסה. אין מנוס מדיון באחריותם של אלה למצבה הנוכחי של הבורסה, לכך שלא ננקטו עד היום הצעדים שנדרשו כדי להצעיד את הבורסה קדימה, חרף המשבר הכלכלי וההאטה בבורסות רבות בעולם".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בנוסף, במכתב תוקף האוזר את הממשל התאגידי בדירקטוריון הבורסה ומותח ביקורת על אופן אישור שכר בכירי הבורסה. לטענת יו"ר ני"ע, "אם לא נשנה את התפיסה לגבי חשיבותה של הבורסה כמנוף צמיחה, הבעיות הכלכליות שאנחנו ניצבים בפניהן תועצמנה. בהיעדר בורסה שמגדילה את זמינות ההון ליזמים, הסיכוי לצמצום הגירעון יקטן, החוב הציבורי והפרטי יגדל, הסיכוי להסדרי חוב יגדל, התעסוקה תיפגע, התחרותיות תיפגע והמחירים יעלו".

האוזר | צילום: דוברות משרד האוצר

בתגובה לדבריו של האוזר כתב גם ברונפלד מכתב משלו לדירקטוריון ובו הוא אומר כי ""הדירקטורים חייבים לשקול כל הצעה להרכב ועדת האיתור באופן עצמאי לפי תרומתה לבורסה ולא להתיירא מאף אחד משני היו"רים". 

לדברי ברונפלד, " "מכתבו של יו"ר רשות ני"ע נועד להסיט לעבר הבורסה את הביקורת על תפקוד הרשות, אשר נושאת באחריות כבדה למצב שוק ההון. המכתב גם מכיל האשמות שווא בנושאי ממשל תאגידי, בהם נושאים שעלו בעבר בוועדות הדירקטוריון ובדירקטוריון עצמו וטופלו באופן מסודר, והכל בידיעת רשות ניירות ערך". 

בנוסף מציין ברונפלד,  "הערותיי לגבי מנכ"ל הבורסה לא נגעו כלל לנושאים הקשורים בעשייה ובקידום הבורסה והזכרתן אינה במקום". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן