יו"ר קרן המטבע: צריך לתת לספרד וליוון עוד זמן בכדי להשתקם

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אמרה היום כי יש להעניק עוד זמן למדינות הנאבקות בחוב – יוון וספרד – בכדי שאלו יצליחו לצמצם את הגירעונות התקציביים.

שתי הכלכלות עומדות במרכז משבר החוב אירופי, כאשר יוון מתקשה לעמוד בתוכנית הפחתת החוב וספרד הולכת לקראת בקשת סיוע בכדי להתמודד עם החוב, לאחר שכבר השיגה אשראי בסך 100 מיליון יורו לבנקים במדינה ביוני האחרון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"בנסיבות מסוימות ולאור העובדה כי מדינות רבות נוקטות באותה מדיניות לצמצום הגירעון, לפעמים נכון להעניק יותר זמן", אומרת לגארד בוועידת הקרן בטוקיו. "כך המלצתי לפורטוגל, כך המלצתי גם לספרד וגם ליוון. באשר ליוון, שנתיים נוספות הכרחיות בכדי שהמדינה תוכל להתמודד עם המשבר הפיסקלי ולעמוד בתנאי התוכנית שאנו מציעים".

"לפעמים נכון יותר להעניק עוד זמן" | צילום: רויטרס

גורמים בגוש היורו ובקרן המטבע חלוקים בדעתם על דרך הטיפול הטובה ביותר במשבר, ובמיוחד בשאלה אם יוון צריכה לקבל ארכה בכדי להתמודד עם המשבר.

גם ספרד נמצאת תחת לחץ, כאשר קרן המטבע העולמי, הבנק המרכזי בספרד וכלכלנים רבים טוענים כי התחזית הכלכלית בה השתמשה הממשלה בכדי לבנות את התקציב שנת 2013 היא אופטימית מדי וחושפת את המדינה לסיכונים שכרוכים באי עמידה ביעדי הגרעון. היום הודיעה סוכנות הדירוג S&P על הורדת הדירוג של ספרד בשתי דרגות.

תחזית הבנק העולמי סוברת כי כלכלת ספרד תתכווץ ב-1.3% בשנה הבאה. בתוך כך, שר האוצר של ספרד, לואיס גאוינדוס אמר ביום שני האחרון כי מדריד תדבוק ביעדיה ולא מתוכננים קיצוצים נוספים. גוש היורו כבר הקל פעם אחת השנה את היעדים הפיסקלים של המדינה.

ביום שני האחרון, גוש היורו העניק לפורטוגל שנה נוספת, עד 2014, להוריד את הגירעון התקציבי מתחת להנחיית האיחוד האירופי של 3% מהתמ"ג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן