יו"ר רשות ני"ע: "העלאת שכר הבכירים היא מחטף, לא נוותר"

"אנחנו רואים בהעלאת שכר הבכירים מחטף לכל דבר ולא נוותר על כך". כך אמר בצהריים ראש רשות ניירות ערך, פרופסור שמואל האוזר, בהתייחסו לניסיונותיהן של מספר חברות להספיק ולהעלות את שכר הבכירים בהן לפני כניסתו של תיקון 20 לחוק החברות לתוקף מחרתיים. האוזר דיבר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס.

התיקון יחייב חברות שניירות הערך שלהן נסחרות בבורסה הישראלית לקבוע את שכר הבכירים שלהן בתהליך מיוחד, אשר אמור להבטיח מדיניות שכר מרוסנת הוגנת וסבירה. כתוצאה מכך, ניסו בחודש האחרון מספר חברות ציבוריות לבצע "מחטפים" ולקדם את אישור שכר בכיריהן לפני כניסתו כאמור של התיקון לתוקף. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"כל מה שנעשה בניגוד לתיקון 20 אינו ראוי, אולם אנו מוגבלים בטיפול בזה", אמר האוזר. "מבחינתנו ישנם דברים חוקיים, אבל שאינם ראויים להיעשות. בתחום הדירקטוריונים סמכותנו רחבה יותר, ונעשה כל שביכולתנו לעצור את זה".

גם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה אתמול לנושא. יחימוביץ' גינתה את אישורי השכר שהתקבלו באחרונה בחברה לישראל, אשר אישרה את חידוש העסקתם של המנכ"ל ניר גלעד והיו"ר אמיר אלשטיין עם חבילת אופציות בשווי 50 מיליון שקל: "זהו מחטף שנעשה 6 ימים לפני שהחוק נכנס לתוקף", אמרה יחימוביץ'.

"אין הגיון בדבר שכן החברה לישראל אינה רווחית למעט כיל אשר מנצלת את משאבי הטבע ששייכים לכל האזרחים", הוסיפה יחימוביץ', "ואלה נהנים מתמלוגים בסך 5% בלבד. חובה להעלות את התמלוגים ולהשוות אותם לפחות למסלול ששינסקי". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן