Forbes Israel Logo

רשות ני"ע: "נמצאה תשתית ראייתית למעורבותו של דנקנר בעבירות"

פרקליטות המדינה התירה היום לפרסם כי כי רשות ניירות ערך סברה שנמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של החשודים בפרשת הרצת המניות של אי.די.בי, ביניהם יו"ר החברה, נוחי דנקנר, בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. מדובר במסקנות הרשות החוקרת בלבד, וכי ההכרעה בדבר הראיות וההצדקה להגיש כתבי אישום בפרשה זו נתונה לשיקול דעתה של הפרקליטות.

דבר החקירה נחשף לראשונה בנובמבר 2012, כאשר דנקנר נחקר ברשות בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך. על פי החשד, הנחה דנקנר את מקורביו איתי שטרום ועדי שלג, בעליה של חברת המסחר ISP, לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

דנקנר חשוד, על פי הודעת הרשות, כי פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהן התקיימה הפעילות. זאת על מנת לרכוש את מניות החברה מ-ISP במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית, אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

ב-23 ביולי 2013 הודיעה רשות ניירות ערך על סיום החקירה בתיק אי.די.בי והעברת תיק החקירה לפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). הרשות ביקשה היום לעדכן כי לצד העברת תיק החקירה הוגשה גם בקשה מצד רשות ניירות ערך לפרסם את עיקרי סיכום ממצאי החקירה, וזאת בהתחשב בנסיבות הענין ובכפוף להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה.

החקירה עסקה באירועים במהלך המסחר בבורסה אשר התרחשו בסמוך ובמקביל להנפקה של חברת אי.די.בי אחזקות, אשר התקיימה בחודש פברואר 2012. בין היתר התנהלה כאמור חקירה דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי. 

ממשרדו של נוחי דנקנר נמסר בתגובה: "כנהוג וכמקובל אנו מצפים להחלטת הפרקליטות ומאמינים כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותו של נוחי דנקנר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.