Forbes Israel Logo

המסמר האחרון: ביהמ"ש העליון דחה ערעורו של דנקנר על ההסדר באי.די.בי

ביהמ"ש העליון, בראשות השופט אשר גרוניס, דחה היום את ערעטורו של נוחי דנקנר על החלטתו של השופט איתן אורנשטיין מביהמ"ש המחוזי בת"א, להעביר את השליטה בתאגיד אי.די.בי לידי מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין.

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס אמר בטרם דחה את הערעור: "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, לא אומרים מי צודק ומי לא ומה היה בעת שניתנה ההחלטה הקודמת, אלא על המצב היום וכיום אי אפשר לשנות את הגלגל".

בפתח הדיון ביקש דנקנר לדבר ואמר כי "בהליך שבוצע יצאתי בתחושת קיפוח ועוול גדולים מאוד. יש לי סיכום עם 3 משקיעים שיכולים להביא את מלוא הסכום שיאפשר לנו בתוך 40 יום להשיב לאלשטיין ובן משה את מלוא כספם באותו הסדר שבוצע כבר ויצא לפועל. לא במובן של להשיב את הגלגל לאחור עם הסדרים חדשים. הסעד שאני מבקש הוא פרקטי. לאפשר לי להיכנס בנעליהם היה ואביא את הכסף".

"יצאתי בתחושת קיפוח", דנקנר | צילום: רויטרס

עוד אמר דנקנר שהוא "לא חושב שזה נכון עבור אף אחד להשיב את הגלגל לאחור במובן של הפסקת המסחר בבורסה, אסיפות נושים חדשות והסדרים חדשים. אני חושב שלאור העובדה וכפי שהשופט גרוניס אמר אנו לא נמצאים 10 ימים לאחור. זה לא פרקטי ולא ניתן לביצוע. לכן הבקשה היא שהדברים ישארו כפי שהם. לתת לי את האפשרות במידה ואתם סבורים שיש משהו בטענות המשפטיות לגבי ההליך שנעשה.

עו"ד חגי אולמן, אחד מנאמני ההסדר באי.די.בי, התנגד לרעיון שהעלה דנקנר כי ייכנס בנעליהם של בעלי השליטה החדשים, והוסיף כי "מי שרוצה לעצור הסדר שאושר על ידי ביהמ"ש, כשהוא רואה יום אחר יום את ההסדר מתבצע ומתקיים צריך לבוא לביהמ"ש בזמן, ולבקש לעכב ביצוע ולשים את כל הערבות הנדרשת עבור כך. זה בדיוק מה שקורה לבעלי שליטה בערבו של יום כשהחברה נקלעת לאזור חדלות הפירעון, עושים עסקאות מסוכנות. זה מהלך שצריך לצמצם לפני ההסדר אבל בטח צריך למנוע אחרי שיש הסדר. זה להטיל את הסיכון על הנושים".
לאור דברים אלו הציע הנשיא גרוניס כי דנקנר יחזור בו מהערעור. "לא רואים אפשרות להחזיר, לא משנה איך נגדיר את זה. אפשר להבין תחושות אישיות של אדוני, אבל אנחנו לא רואים אפשרות כזו", אמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן