יחימוביץ': "ההתייקרויות – פרומו למה שצפוי אם נתניהו ייבחר שוב"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', קיימה היום מסיבת עיתונאים בה תקפה את מה שכינתה "הגזרות שנתניהו צפוי להעביר אם ייבחר". יחימוביץ' אמרה כי במסגרת העבודה על תכניתה הכלכלית נאספו חומרים ונתונים מרוב משרדי הממשלה על כוונות הקיצוץ. בחוברת שערך לדבריה הצוות הכלכלי של מפלגת העבודה, מפורטות גזירות נתניהו לצד תקציב חלופי שמציעה העבודה.

"אנחנו מציעים כאן חלופה לחיים הגונים במדינה", אמרה יחימוביץ'. "התקציב שנתניהו היה אמור להעביר היום הוא תקציב שהיה מדרדר את חיי המשפחות בישראל, והוא יוציא אותו לפועל אם ייבחר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יחימוביץ' הזכירה כי סיבת הכינוס הבוקר היא כי היום אמור היה להיכנס לתוקפו תקציב המדינה לשנה החדשה: "מדובר בתקציב מדינה קשה ואכזרי, שמגלם בתוכו את שיא מדיניותו הכלכלית של נתניהו. התקציב שנתניהו אמור היה להעביר היום הוא תקציב שהיה מדרדר את חיי המשפחות בישראל. רק השבוע אמר בכיר באוצר כי הקיצוץ שמתכנן נתניהו יהיה קשה ויישפך הרבה דם סביבו".

"אם הלכנו לבחירות על התקציב איך זה שאף מילה לא נאמרת עליו?", תהתה יחימוביץ'. "בכל הראיונות וההודעות לעיתונות לא מספרים לנו מה הולך להיות בתקציב אם נתניהו יבחר. הוא לא אוהב עובדות: השבוע מתח ביקורת על נגיד בנק ישראל, בנשיא פרס הוא השתלח אתמול באופן וולגרי, אבל אתמול נשבר שיא חדש כשפיטר את הסטטיסטיקאי הראשי, פרופ' שלמה יצחקי".

יחימוביץ'. "אנחנו מציעים תפיסת עולם כלכלית שונה" | צילום: מרק ישראל סלם

יחימוביץ' התייחסה לשורת ההתייקרויות במשק היום: "רק היום אנחנו חווים שורה של בשורות קשות ביותר של ייקור מים, ייקור חשמל, ייקור של כל דבר שמרכיב את חיי האדם הרגיל, ומה שאנחנו רואים היום זה רק הפרומו של מה שצפוי ביום שאחרי אם נתניהו ייבחר שוב. אנחנו מציעים תפיסת עולם כלכלית שונה, תכנית מפורטת כיצד להגדיל את נטו המשפחה". 

"ערב הבחירות האחרונות הבטיח נתניהו שיפחית 20% מיסים לאזרחי המדינה", חתמה יחימוביץ'. "הוא אמנם הפחית, אבל לא לאזרחי המדינה, אלא לאלפיון העליון של החברות ולבעלי השכר הגבוה ביותר. בפועל, נתניהו הגדיל את עול המיסוי על מעמד הביניים. אנחנו לא נעלה מיסים למעמד הביניים. אנחנו נפחית מיסים למעמד הביניים באמצעות מע"מ מדורג. לא נפגע בעסקים הקטנים והבינוניים, אלא נציע באופן מנומק שורת מקורות מוסריים וכלכליים כדי למלא את הבור שיצר נתניהו במו ידיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן