יחימוביץ': "התפרעות השכר בחברות הציבוריות היא שוד"

"התפרעות השכר בחברות הציבוריות היא שוד לאור היום של כספי ציבור", כך אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בפנייה אל יו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר. יחימוביץ' ביקשה מהאוזר כי ידאג לצעדים אישיים נגד בעלי שליטה ודירקטורים שיאשרו שכר פרוע למנהליהן בימים הקרובים, טרם כניסתו של החוק המגביל לתוקף.

"החוק הממשלתי לשכר הבכירים, שהוא ממילא נטול שיניים ומסורס, ייכנס לתוקף רק בעוד 11 יום, וחברות רבות מבצעות מחטפים מהירים טרם יישומו בבחינת אכול ושתה כי מחר אולי תוכל לחמוס פחות", אמרה יחימוביץ'.  "מדובר באישורי שכר חזיריים ומנותקים מהמציאות הכלכלית". יחימוביץ' ביקשה מהאוזר להודיע לבעלי השליטה ולדירקטורים כי שכר שיהיה מנותק מביצועי החברות או מהנורמות הציבוריות לא יאושר על ידי הרשות, וכי חברות יצטרכו לשוב ולדון בו גם לאחר כניסת החוק לתוקף".

"לרווחים של כיל אין קשר לניהול". יחימוביץ' | צילום: מרק ישראל סלם

כדוגמא נתנה יחימוביץ' את אישורי השכר שהתקבלו באחרונה בחברה לישראל, אשר אישרה את חידוש העסקתם של המנכ"ל ניר גלעד והיו"ר אמיר אלשטיין עם חבילת אופציות בשווי 50 מיליון שקל. "אין שום הצדקה לחבילת שכר כה מופרכת עבור המנהלים של חברת אחזקות", אומרת יחימוביץ'. "רוב החברות אשר נמצאות בשליטתה של החברה לישראל הן חברות עם תוצאות עסקיות חלשות. אלמלא הרווחים האדירים של כיל כל הקבוצה הייתה מפסידה, וחשוב לציין כי כיל עושה את רווחיה מאוצרות הטבע השייכים לכלל הציבור בישראל, שעה שהיא משלמת תמלוגים אפסיים".

"לרווחי העתק של כיל אין שום קשר לכישורי ניהול. הם נובעים פשוט מהמחירים הגבוהים של הפוספט והאשלג בעולם. במצב כזה, האישור של חבילת השכר השערורייתית הוא פשוט שוד לאור יום".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן