יחימוביץ': "התקציב פוגע בעוצמה ב-99% מהציבור"

"התקציב פוגע ב-99% מהציבור – מעמד הביניים והעניים – בעוצמה שלא נראתה כאן מאז תקציב נתניהו ב-2003" – כך הגיבה הלילה יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' (עבודה) לאישורו של חוק התקציב לשנים 2014-2013 בכנסת.

"העלאת מס הכנסה, העלאת המע"מ, העלאת מס החברות לעסקים קטנים ובינוניים, קיצוץ בקצבאות הילדים, פגיעה בנקודות הזיכוי לאקדמאיים, קיצוץ שרותי הבריאות, הרווחה והחינוך ועוד פגיעות בלתי נסלחות רבות. זהו תקציב חסר תקווה ומעוף, ונעדר כל מחוללי צמיחה", אמרה יחימוביץ'. "הוא ימשיך את הרחבת הפערים בחברה הישראלית ואת תהליך שחיקתו ההרסנית של מעמד הביניים".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: מרק ישראל סלם

"לטווח הקצר, התקציב החדש יגרום לפגיעה קשה ביכולתן של משפחות רבות לקיים את עצמן בכבוד", המשיכה יחימוביץ', "אך גם בטווח הבינוני אין כל בשורה לאזרחי המדינה ולמשק. בכל העולם כבר הבינו שהדרך הנכונה להביא צמיחה היא הפוכה מדרכם של לפיד ונתניהו. לא עוד צנע וקיצוצים, אלא השקעה מסיבית של המדינה במחוללי צמיחה ובמעמד הביינים", 

בבוקר התקציב, בנאומה בפני המליאה, האשימה יחימוביץ' את לפיד: "ביקרת את נתניהו, לעגת לו, התחייבת לעשות ההיפך ממנו, ההיפך ממה שעשו הפוליטיקאים הישנים, אתה גם מזכיר לנו בכל הזדמנות איזו ירושה נוראה הוא השאיר לך – והפכת להיות פרזנטור שלו. היום הציבור יודע בדיוק מי איתו ומי נגדו. מי מפר את כל הבטחותיו – ומי לא מוכן עבור כיסא למעול באמונו. לא נבגוד בציבור, לא נפנה לו עורף, לא ננצל ונזרוק אותו רגע אחרי, נמשיך להיות המחנה האחראי, נמשיך לקיים הבטחות, ונביס את הייאוש שזרעת".‎

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, טוענת כי "התקציב לא מבטיח כלום – לא צמיחה, לא עתיד ואפילו לא סגירה של הגירעון, אלא רק דבר אחד בלבד – עוד שנתיים על הכיסאות בשביל ביבי וחבריו".

גלאון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי למרות שלקואליציה היה אתמול רוב יציב, "נאבקנו בתקציב במשך 18 שעות רצופות. בזכות המאבק הזה השגנו הישג משמעותי: חוק המשילות, שלא מאפשר להפיל את הממשלה אפילו ברוב של חברי כנסת ומדיר קבוצות מיעוט מהפוליטיקה הישראלית, לא יעבור במושב הזה".

"יחד עם עוד המון אזרחים אני מניפה היום דגל שחור נגד התקציב השחור של לפיד ונתניהו, שבשביל לשרת את עצמם ואת חבריהם בעשירון העליון הסכימו למשכן את הכלכלה הישראלית ואת העתיד של כולנו", סיכמה גלאון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן