יחימוביץ' לשטייניץ: האם המס האפסי של טבע הוא מצב הוגן?

לאחר שהתגלה כי שיעור המס שאותו שילמה חברת טבע עמד על 0.3%, פנתה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' לשר האוצר, יובל שטייניץ, בשאילתא מפורטת וביקשה את דעתו בנושא.

"האם שר האוצר חושב שמצב שבו חברה המרוויחה 1.5 מיליארד ש"ח משלמת שיעור מס אפסי, בעוד ש-90% מהחברות משלמות מס ממוצע של מעל 20% הינו מצב הוגן תקין?", כתבה יחימוביץ' בשאילתא. "במידה ולא, מה בכוונתו לעשות על מנת לתקן מצב עניינים זה?"

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנוסף, בשאילתא דרשה יחימוביץ' לקבל מידע על הסטטוס של שומות העבר שנמצאות במחלוקת בין חברת טבע לבין רשות המסים ולבדוק מהם הפערים הכספיים בגין שומות אלה בין עמדת המדינה לבין עמדת החברה. "חשוף את שומות העבר של טבע שבמחלוקת עם המדינה", כתבה יו"ר מפלגת העבודה והוסיפה כי יש לחשוף גם מה עלה בגורל הצו לתשלום שהוציאה רשות המיסים כנגד החברה בסך 200 מיליון שקל לפני כשנה.

צילום: מרק ישראל סלם

במקביל ביקשה יחימוביץ' לכנס את ועדת הכספים כדי לדון בסוגיית האפליה הקשה בין 90% מהחברות המשלמות מס חברות מלא של כ 25%, לעומת קומץ חברות אשר משלמות שיעורי מס אפסיים הפוגעים באופן שיטתי בהכנסות המדינה.

בסטטוס בעמוד הפייסבוק שלה מוסיפה יחימוביץ בין היתר: "זהו פער עצום וחסר פרופורציה שמצביע על העיוות שיש היום במערכת המס. איפה הכסף? ואיך מכסים גרעון של עשרות מיליארדים? משם, נתניהו, משם. לא ממע"מ על ירקות ופירות. לא מקרנות השתלמות של מורים. לא מקיצוץ קצבאות זקנה. לא מהכפשת המוני עצמאים קטנים והפיכת כולנו למלשינים קטנים בפוטנציה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן