ייצור האייפון 5 בסכנה: מפעל פוקסקון בסין נסגר בעקבות מהומות עובדים

מהומות אלימות במפעל המייצר מוצרי אפל בסין הביאו לסגירתו הזמנית. המהומות שפרצו הלילה במפעל פוקסקון בטיואן, פרובינציה של העיר שנחאי, הביאו לפציעתם של 40 בני אדם. עד כה לא ידוע מה הייתה הסיבה לפרוץ המהומות אך ככל הנראה תיגרה בין קבוצת עובדים הידרדרה במהרה לקטטה המונית. 

במהלך המהומות ניפצו העובדים מספר חלונות במפעל והציתו כמה אופנועים. כ-5,000 שוטרים הוזעקו למקום האירוע וניסו  להשתלט על הפורעים. רק כעבור תשע שעות נרגעו הרוחות וחברת פוקסקון החליטה לסגור את שעריו של המפעל בו פרצה המהומה. לטענת דובר החברה, לין וו "האירוע נמצא בבדיקה. אנו בוחנים את הסיבה לפריצת המהומות ואת האנשים שהיו מעורבים בהם".

אתר באידו, המכונה "גוגל הסיני", העלה תמונה שבה ככל הנראה נראית שורה של שוטרים המאבטחת את המפעל במהלך המהומות.

במפעל פוקסקון מועסקים 79,000 עובדים. המפעל בטיואן הוא אחד מ-20 מעבדות הייצור של חברת פוקסקון, המייצרת בין היתר את המרכיבים של מכשיר האייפון 5 החדש של אפל.

האם המהומות במפעל עלולות לעכב את ייצור מכשירי האייפון 5? ההערכות הן שאם אכן מדובר באירוע נקודתי לא צפוי עיכוב משמעותי בייצור הסמארטפונים. אולם, האירוע מגיע כשלושה חודשים לאחר שבמפעל נוסף של החברה בצ'נגדו השתתפו 100 עובדים באירוע דומה.

עובדי המפעלים של פוקסקון טענו בעבר לעבודה בתנאים גרועים. עקב כך, השקיעה החברה כספים רביםן לאחרונה על מנת לשפר את סביבת העבודה במפעלים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן