יצרני הביצים מאיימים לעצור את שיווקן החל מיום ראשון

מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, הודיע על השבתה כללית של שיווק הביצים החל מיום ראשון הקרוב (4 בנובמבר). זאת עד לקבלת דרישת הארגון לעדכן את מחיר הביצים אשר נמצא בפיקוח, בעקבות התייקרות הדרמטית במחירי המזון לעופות.

בחודשים האחרונים עלה מחיר התערובת ב-30%, ולכן תובעים המגדלים עלייה של 4 אגורות לביצה במחיר שמקבל המגדל. זאת לדבריו בהתאם למנגנון העדכון המוסכם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אלקבץ מסר כי עליית מחירי הביצים נדרשה עוד לפני החגים, אולם המגדלים עיכבו את הביצוע מתוך התחשבות בציבור הצרכנים. "לצערנו, למרות אורך הרוח שגילינו אנו נתקלים בסחבת וסרבנות של שר האוצר, יובל שטייניץ, לעמוד בהסכם עדכון המחירים. לכן לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעד הקיצוני של עצירת שיווק הביצים", מסר אלקבץ.

האם שיווק הביצים יופסק ביום ראשון? | צילום: מרק ישראל סלם

תביעת הארגון נתמכת לדבריו ידי כלכלני משרד החקלאות והיועצים המשפטיים של משרדי החקלאות והאוצר, מאחר והיא תואמת את הסכם עדכון המחירים שפועל כבר שנים. "רק לשם השוואה, בארה"ב עלו מחירי הביצים בחודשים האחרונים ב-22%, כך שהעדכון שאנו מבקשים הוא מינימלי בתנאים הקיימים. על פי הסכם עדכון המחירים בוצעו בשנים האחרונות מספר פעמים הפחתות מחיר כשעלויות היצור פחתו ואנו נהיה הראשונים שנשמח להוריד את המחיר שוב אם מחיר התערובת ירד", אמר אלקבץ

"אנו פונים לשר האוצר בדרישה שלא יעשה ביצרני הביצים שימוש פוליטי באמצעות עצירה מלאכותית של ההתייקרות הנדרשת", סיים מזכיר הארגון. "מוטב שיאמץ באופן מיידי את עמדת היועצים המשפטיים ומשרד החקלאות ויחסוך מכולנו את ההשבתה המיותרת ואת הסבל שיגרם לציבור הצרכנים".

ממשרד האוצר נמסר כי "מבקר המדינה פנה אל שרי החקלאות והאוצר והנחה אותם שלא להעלות את מחירי החלב והביצים. היועצים המשפטיים של משרדי והחקלאות והאוצר פנו ליועץ המשפטי לממשלה ב-24 באוקטובר לקבלת הנחיות כיצד לפעול בנושא. המשרדים עדיין מחכים להכרעתו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן