יצרני הביצים פתחו בשביתה: החל ממחר צפוי מחסור ברשתות

אחרי התייקרויות המוצרים האחרונות במשק דורש ארגון מגדלי העופות להעלות גם את מחיר הביצים. הארגון פתח הבוקר בשביתה כללית במסגרתה לא יספק ביצים לרשתות השיווק. המחסור בביצים יורגש כבר ממחר בבוקר. 

הארגון דורש הגדלת התמורה שיצרני הבימים מקבלים על כל ביצה בכ-4 אגורות, מה שיביא לעלייה של 5% במחיר הביצים לצרכן, הנמצא היום בפיקוח. ארגון מגדלי העופות דורש את העלאת המחיר בשל עלייה של כ-30% שנרשמה בחודשים האחרונים במחיר תערובת המזון לתרנגולות. 

מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ אמר כי הדרישה להעלות את מחיר הביצים הייתה קיימת עוד לפני החגים, אך הארגון ספג את התייקרות המזון לעופות מתוך התחשבות בצרכנים. לדבריו, ""לצערנו, למרות אורך הרוח שגילינו אנו נתקלים בסחבת וסרבנות של שר האוצר, יובל שטייניץ, לעמוד בהסכם עדכון המחירים. לכן לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעד הקיצוני של עצירת שיווק הביצים".

צילום: מרק ישראל סלם

תביעת הארגון נתמכת לדבריו ידי כלכלני משרד החקלאות והיועצים המשפטיים של משרדי החקלאות והאוצר, מאחר והיא תואמת את הסכם עדכון המחירים שפועל כבר שנים. "העדכון שאנו מבקשים הוא מינימלי בתנאים הקיימים. על פי הסכם עדכון המחירים בוצעו בשנים האחרונות מספר פעמים הפחתות מחיר כשעלויות היצור פחתו ואנו נהיה הראשונים שנשמח להוריד את המחיר שוב אם מחיר התערובת ירד", אמר אלקבץ .

"אנו פונים לשר האוצר בדרישה שלא יעשה ביצרני הביצים שימוש פוליטי באמצעות עצירה מלאכותית של ההתייקרות הנדרשת", סיים מזכיר הארגון. "מוטב שיאמץ באופן מיידי את עמדת היועצים המשפטיים ומשרד החקלאות ויחסוך מכולנו את ההשבתה המיותרת ואת הסבל שיגרם לציבור הצרכנים".

בארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות מזהירים את הציבור כי רכישה של ביצים ומוצרי מזון נוספים מהחי, שלא עברו בדיקות מתאימות ואינם כפופים לפיקוח ווטרינרי, עלולה להיות מסוכנת.

יו"ר ארגון הרופאים הוטרינרים ברשויות המקומיות, ד"ר משה רפלוביץ', מדגיש כי ביצים ועופות שלא הוחזקו כראוי עלולים להכיל חיידקים מסוכנים מאוד ורכישתם ממקורות עלומים, שלא תמיד נמצאים תחת פיקוח וטרינרי כחוק, עלולה לעלות במחיר יקר בבריאות: "בכל פעם שנוצר איום של מחסור בשוק, ישנם ניסיונות של גורמים שונים להפיץ ביצים ממקורות בלתי מפוקחים. חשוב לציין כי ביצים שלא עברו את בדיקות השירות הווטרינרי עלולות להכיל חיידקים מסוכנים ולהוות סיכון בריאותי חמור", מזהיר רפלוביץ'.

בארגון ממליצים להקפיד ולבדוק בעת רכישת ביצים כי ישנה חותמת על כל ביצה, וכי הביצים אינן סדוקות. הדבר נכון גם לגבי ביצים אורגניות ולביצים הנרכשות ישירות מהמשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן