ירח הדבש נגמר: קדימה פורשת מהממשלה בגלל משבר גיוס החרדים

משבר גיוס החרדים מפרק את הממשלה: יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, הודיע היום לראש הממשלה בנימין נתניהו על פרישת המפלגה מן הקואליציה בשל חוסר ההסכמות על המהלך לגיוס חרדים, ולאחר פירוקה ופיזורה של ועדת פלסנר. בשעה זו נפגשים אנשי קדימה במטרה לאשר את המהלך.

בימים האחרונים נמשכו המגעים בין קדימה לבין משרד ראש הממשלה במטרה להגיע להסכמה סביב סוגיית גיוס החרדים, כשקדימה דרשה, על פי המלצות ועדת פלסנר, כי עד גיל 22 יחויבו המועמדים לגיוס להחליט על מסלול השירות שלהם, ובממשלה התעקשו, לטענת קדימה, כי ההחלטה תתבצע עד גיל 26.

רק בתחילת חודש מאי האחרון נשמעו קולות אחרים, בשעה שבאישון לילה, כשמערכת הבחירות כבר באופק, הודיעו המפלגות על הצטרפותה של קדימה לממשלת נתניהו, כשהבטחת מופז לבוחרי המפלגה היתה קידום "חוק גיוס לכל" עד חודש יולי וכי שיטת הממשל תשונה.

כבר לא ביחד. מופז ונתניהו | צילום: רויטרס

בעקבות ההסכם הוקמה ועדה בראשות יוחנן פלסנר מקדימה, אשר היתה אמורה להגיש המלצותיה לשילוב החרדים בצה"ל, אולם בעקבות התנגדות החרדים להשתתף בוועדה, ופרישתו של עו"ד יעקב וינרוט, נציג החרדים, מן הוועדה, הודיע ראש הממשלה על פירוקה.

למרות הפירוק, פרסמה הוועדה את מסקנותיה לציבור, כשעיקרן גיוס תלמידי הישיבות עד גיל 22, גיוס 80% מכל שנתון של הציבור החרדי עד 2016, וקנס של 50 אלף שקל למי שיסרב להגיע לבדיקות.

כאמור, למרות מגעים של הרגע האחרון לפשרה, החליטה קדימה לפרוש מן הממשלה. חברת מפלגת קדימה נינו אבסזדה הביעה תמיכה במהלך. בעמוד הפייסבוק שלה כתבה כי "עדיף לשרת את הציבור נאמנה כאופוזיציה לוחמת המשמשת אלטרנטיבה שפויה מאשר להיות חלק בממשלה מתחמקת וכושלת".

 

ידיעות נוספות באותו נושא:

ועדת פלסנר: קנס של 50 אלף שקל לחרדים שלא יגיעו למבדקים

נתניהו מבטיח: נגדיל באופן דרמטי את גיוס החרדים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן