ירידות נרשמו בבורסה בתל אביב; אפריקה ישראל צנחה ב-11.1%

ירידות נרשמו היום בבורסה בתל אביב, על רקע ההמתנה לפתיחת שבוע המסחר בבורסות העולם. מניית אפריקה ישראל נמצאת במוקד. בוול סטריט נסחרים המדדים המובילים במגמה שלילית, למרות נתונים מעודדים שפורסמו בדוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.2% ומדד הבנקים הוסיף 0.2% לערכו. מדד הנדל"ן ומדד התקשורת נחלשו ב-1.4% ומדד הנפט ירד ב-1.7%.

אפריקה ישראל שבבעלותו של לב לבייב פרסמה הבוקר אזהרת רווח חמורה: החברה צופה כי בעקבות המשבר הכלכלי ברוסיה רווחיה משנת 2015 יסתכמו בכ-1.9 מיליארד שקל. מניית החברה צנחה בתגובה ב-11.1%. בתקופה האחרונה סובלת החברה הבת של אפריקה ישראל, אפי פיתוח (באמצעותה פועלת החברה ברוסיה) מירידות בשוויה.


תמונה מעורבת עולה מדוח התעסוקה שפורסם בארה"ב ביום שישי: מצד אחד, מספר המשרות החדשות שנוספו בחודש האחרון היה גדול מהמצופה והסתכם בכ-250 אלף משרות. מנגד עומדים נתונים שמצביעים על ירידה ברמת ההכנסה. לא ברור האם העלאת הריבית שוב על הפרק מבחינת הפד, והמשקיעים ייאלצו להמתין להצהרות מפורשות.

מניית החברה לישראל עלתה היום ב-0.3% לאחר שאתמול עלתה ב-3.4%. זאת על רקע הודעת החברה לישראל על עזיבתו של יושב הראש ניר גלעד את תפקידו בחודשים הקרובים, לאחר כעשור של פעילות בה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן