ירידות שערים נרשמו בבורסה; מודיעין המריאה ב-343.3%

היום הראשון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית שנרשמה בבורסות העולם בסוף השבוע, והמשך התנודתיות במחירי הנפט. עוד ברקע למסחר, הפוטנציאל למאגר גז חדש בסדר הגודל של מאגר תמר. בין המניות שעמדו במוקד היום: אלון הרבוע הכחול ואל על.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות שערים חדות, עד 2.7%, על רקע השפל במחירי הנפט, שירדו אל מתחת ל-30 דולר, ועל רקע המשך ההאטה הכלכלית בסין. מדד שנגחאי צנח בסוף השבוע ב-3.5% ובורסות אירופה רשמו ירידות שערים גם כן.

מחירי הנפט ממשיכים להשפיע על מניית אל על, אשר קפצה היום ב-7.1%. כזכור, בשבוע שעבר נרשמה תנודתיות רבה במניה בהתאם לתנודתיות במחירי הזהב השחור.

אצלנו מדד הנפט והגז זינק הבוקר ב-3.1%, אך ננעל בירידה בשיעור של 0.6%, על רקע הודעת שותפויות הגז ישראמקו ומודיעין כי מצאו מאגרי גז בים התיכון, בסדר גודל של מאגר תמר. בעקבות כך מניית ישראמקו התחזקה ב-1.4%, ומניית מודיעין המריאה ב-343.3%.

עוד ברקע למסחר, מדד המחירים לצרכן שפורסם בסוף השבוע והצביע על ירידה בשיעור 0.1% בחודש דצמבר, כאשר בשנת 2015 כולה ירד המדד ב-1% והשלים שנה שנייה ברציפות של דפלציה.

כל זאת עמד ברקע למסחר בתל אביב היום, כאשר מדד ת"א 25 ירד ב-0.4%, מדד ת"א 100 איבד 0.3% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-1.6%. מדד התקשורת יורד ב-0.6% ומדד הנדל"ן איבד 1.4% מערכו.

קבוצת אלון הרבוע הכחול הכריעה הבוקר בעניין רשת מגה שבבעלותה, והודיעה כי תפנה לבית המשפט לבקש הקפאת הליכים, תוך כדי המשך הפעלת הסניפים עד שתמצא רוכש. מניית הקבוצה נסקה ב-55.4%. מניית דורי בנייה התאוששה מהנפילה החדה שרשמה בשבוע שעבר לאחר שגזית גלוב הפתיעה והודיעה כי היא מוכרת החזקותיה בחברת הבנייה א. דורי, וזינקה ב-22%. מנייה נוספת שנסחרת בסימן ירוק, היא מנקיינד שחזרה עם פער חיובי מניו יורק וקפצה ב-5.2% היום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן