יש לה סיבה לחייך: בעלי המניות בלאומי מצפצפים על לפיד ומאשרים את תנאי השכר לבכירי הבנק

האסיפה הכללית של בעלי המניות בבנק לאומי אישרה היום (ג') את תנאי ההעסקה של בכירי הבנק, ובראשם המנכ"לית רקפת רוסק עמינח על אף התנגדותו של שר האוצר יאיר לפיד. מתוצאות ההצבעה עולה ש-69% מהנוכחים הצביעו בעד מדיניות התגמול הכוללת בין השאר שכר, בונוסים ותנאי פרישה מוגדלים.

לפיד סבור כי אין זה מוסרי לאשר שכר, בונוסים ופיצויי פרישה כה גבוהים. לפיד אמר שאין הצדקה לתשלומים שנעים בין 130 ל-183 אלף ש"ח בחודש, להוסיף על כך משכורת 13, בונוסים ופיצויי פרישה של עד 250 אחוז, התוכנית שהוצעה לבכירים.

מדינת ישראל מחזיקה ב-6% מהבנק ולפיד הנחה את החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, להצביע נגד תכנית התגמול הנדיבה אולם כאמור בעלי המניות האחרים בגיבויה של חברת הייעוץ אנתרופי החליטו לאשר את התגמול.

לפיד, דירקטוריון הבנק לא התרשם מעמדתו בעניין | צילום: מרק ישראל סלם

"למדינה יש מניות בבנק לאומי. עליה להשמיע בבירור את קולה הקורא להציב גבולות ברורים וחד משמעיים להנהלת הבנק", ציין לפיד, והוסיף: "אני בעד תגמול למנהלים מצטיינים, אני בעד בונוסים שיתמרצו הצלחה, אבל במקרה הזה צריך להגיד לבכירי הבנק: הגזמתם!".

נזכיר כי בעלי המניות הדומיננטיים בבנק לאומי הם אוצר התיישבות היהודים, קבוצת עזריאלי, קבוצת דלק, אלפרד אקריוב וכן גופים מוסדיים כמו מגדל, הראל ועוד. תנאי העסקה החדשים נקבעו תוך כדי תיאום עם בנק ישראל וינתנו למנהלים החל משנת 2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן