יש לכם הודעה חדשה מהמקרר: על מוצרי החשמל החכמים שהולכים לכבוש את המטבח שלכם

עבור יצרניות מוצרי החשמל ביפן, המטבח הוא הזירה החדשה. חברות החל מפנסוניק ועד טושיבה, מסיטות לאחרונה מהנדסים וכספים מייצור הטלוויזיות אל פרויקטים העוסקים בפיתוח מוצרי חשמל חכמים, לאחר שהפסידו את שוק מוצרי הבידור למתחרים זולים יותר.

החברות היפניות סבלו בשנים האחרונות מהפסדים של מיליונים לאחר שנקלעו לסיטואציה קשה הנובעת מעלויות ייצור גבוהות לצד תחרות אגרסיבית מחברות כמו סמסונג, והתחזקות היין היפני המקשה על הייצוא.

פנסוניק למשל איבדה 160 מיליון דולר ממכירות האאודיו והטלוויזיות שלה עד חודש ספטמבר, ואז החלו מכירות המכשירים החכמים שלה להכניס כ-167 מיליון דולר.


מוצרי החשמל החכמים. יחלצו את הענקיות היפניות מהבוץ? | צילום: רויטרס

מקרר ששולח לסמארטפון שלכם תמונה של ארוחת הערב, או מכונת כביסה שנשלטת דרך הקול, הן חלק מהדוגמאות למוצרים שפותחו לאחרונה. בנוסף לנוחות ולחידוש שהם מציעים, הם אמורים גם להפחית את צריכת החשמל בשל תקשורת בינם ובין עצמם שתבטיח עבודה יעילה יותר. יכולת זו מהווה יתרון עבור החברות שצריכות להרגיל כעת את הצרכנים לליין חדש של מוצרי חשמל, מכיוון שהיא מחייבת את הצרכן לרכוש את כל המוצרים מאותה חברה, כך שיוכלו לתקשר ביניהם.

בינתיים, הם די יקרים: מקרר של טושיבה ששולח הודעות עולה כ-2,800 דולר, לעומת מקרר פשוט שעולה כ-800 דולר. יחד עם זאת, ככל שיותר ויותר מוצרים כאלה נכנסים לשוק, התחרות מובילה להורדת מחירים.

לפי ההערכות, המכירות של מכשירי חשמל חכמים צפויות להגיע לכדי 35 מיליארד דולר עד 2020, לעומת 600 מיליון בשנה החולפת.


לשלוט מהטאבלט על כל מכשירי החשמל בבית | צילום: רויטרס

"כולם אומרים שאם כל מוצרי החשמל שלך יהיו של אותה חברה זה יהיה חסכוני באנרגיה, אבל בסופו של דבר זה מסתכם במחיר וביעילות של כל מכשיר בנפרד", אומרת סאטומי וואקאמטצו, עקרת בית מהירושימה. וואקאמטצו שוקלת לרכוש את מוצרי החשמל החדשים, אך היא נרתעת מעלותם בתוספת עלות החשמל הנדרשת לחיבור רשת התקשורת בין המכשירים. בסופו של דבר מדובר בהשקעה של 2,000 עד 3,000 דולר נוספים.

מערכות ניהול לרשתות החשמל הביתיות, אשר אמורות לחסוך בהוצאות האנרגיה של הבית, סובסדו על ידי ממשלת יפן, ועודדו מעבר אל המכשירים החכמים, אך התוכנית הסתיימה לפני כחודש.

תושיבה מצידה, מצפה ש-20% ממכירותיה עד סוף 2014 כבר יהיו של מכשירים חכמים, אז תתחילו להכין את המטבח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן