כבר זכו בזהב: נבחרת הכדורסל האמריקאית שווה 230 מיליון דולר

ענף הכדורסל הפך לחלק מן המשחקים האולימפיים ב-1936, וארה"ב שלטה בתחרות, וזכתה ב-11 הטורנירים הראשונים מבלי להפסיד משחק בודד. המתחרים היו כולם חובבנים, אך ב-1989 אישרה התאחדות הכדורסל העולמית פיב"א את הופעתם של שחקני ה-NBA במשחקים האולימפיים ובתחרויות אחרות. הכדורסל האולימפי השתנה לבלי הכר.

ראשונה הייתה "נבחרת החלומות" המקורית, שהופיעה באולימפיאדת 1992 עם שורה של כוכבים שנחשבים עד היום לטובי השחקנים בהיסטוריה, ביניהם מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון וצ'ארלס בארקלי, אשר היו כוכבי הרוק של האולימפיאדה ההיא בברצלונה. החובבנים יצאו מן התמונה, וטורנירי הכדורסל האולימפי עברו לשליטתם של הכוכבים הגדולים בעולם, גם אם לא תמיד נשלטו על ידי הנבחרת האמריקאית.

מרוויחים ביחד 105 מיליון דולר בשנה. קובי בראיינט ולברון ג'יימס | צילום: רויטרס

12 השחקנים של נבחרת החלומות הנוכחית ששלחה ארה"ב למשחקים הרוויחו ביחד 230 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים, מחסויות וממשכורות. לברון ג'יימס וקובי בראיינט נמצאים בראש הרשימה, עם הכנסות של 53 מיליון דולר ו-52 מיליון דולר בהתאמה, בערך פי שניים מכל שחקן אחר בקבוצה.

אפילו השחקן הצעיר ביותר בנבחרת, אנתוני דיוויס, נכנס לעניינים. בן ה-19, שנבחר ראשון בדראפט על ידי ניו אורלינס ביוני האחרון, חתם ביולי על חוזה שיעניק לו 16.1 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות.

כל אחד מן השחקנים נמצאים תחת חסות של נייק, למעט קווין לאב, שחתום על חוזה מול החברה הסינית "361 מעלות", אך הוא עדיין נועל נעלי נייק על המגרש. נייק מאמצת גם את הקבוצה כולה, ואת המאמן מייק ששבסקי.

הרווחים של שחקני הנבחרת מגיעים בעיקר משכר וחסויות, בחלוקה שווה, הודות ללחוזי הענק של ג'ייס בראיינט וקווין דוראנט, כמו גם של כרמלו אנתוני וכריס פול.

רווחי הקבוצה היו עשויים להיות גבוהים יותר ב-25 מיליון דולר, אלמלא שביתת השחקנים בתחילת העונה האחרונה, אשר גרמה לעונה להתחיל באיחור, והסבה לשחקנים עצמם הפסד של 20% בשכר. בראיינט, השחקן בעל החוזה הגבוה ביותר בליגה, ספג את הפגיעה הכבדה ביותר, כשהפסיד 5 מיליון דולר משכר של 25.2 מיליון דולר.

הנבחרת הזו עשויה להיות האחרונה שבה ישתתפו הכוכבים הגדולים ביותר ב-NBA. קומישינר הליגה דיוויד סטרן המליץ על הגבלת גיל של 23 לכדורסל האולימפי, באופן דומה לזה בו מוגבלות נבחרות הכדורגל האולימפיות. שחקני ה-NBA יצאו נגד ההצעה, ובראיינט קראה לה "מטופשת".

הנבחרת האולימפית של ארה"ב שלטה בסיבוב המוקדם של האולימפיאדה, והגיעה לשלב חצי הגמר בקלילות רבה,שם ניצחה את נבחרת ארגנטינה 109-83. נברחרת החלומות היא פייבוריטית לזכייה בזהב, עם יחס הימורים של 8/1, כלומר אם תשימו 8 שקלים על לברון, תקבלו שקל אחד בלבד. מחוץ למגרש, בכל אופן, שחקני הנבחרת כבר הבטיחו לעצמם את הזהב.

כתבות נוספות בנושא:

דירוג פורבס: 10 הספורטאים האולימפיים המרוויחים ביותר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן