כונס הנכסים הרשמי: אם הנושים יוכיחו שאי.די.בי פתוח חדלת פירעון – הם רשאים לכפות עליה הסדר חוב

כונס הנכסים הרשמי ורשות ניירות ערך הגישו הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נייר עמדה באשר להתפתחויות המשפטיות האחרונות בעניין אי.די.בי עם דגש עם הסדר החוב הכפוי שמבקשות הנציגויות לאכוף על החברה. 

על פי רוח הדברים הנכתבים בנייר העמדה, נראה כי הן הכנ"ר והן רשות ני"ע מסוייגים מהרעיון של אכיפת הסדר חוב על החברה בטרם הוכח חד משמעית שהחברה הבת אי.די.בי פתוח היא חדלת פרעון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ביום חמישי הקרוב יגיעו כל הצדדים לדיון משפטי נוסף בבית המשפט בתל אביב, וזאת לאחר הדיון שנערך ב-30 באפריל על ידי השופט איתן אורנשטיין. באותו דיון מינה אורנשטיין משקיף חיצוני לאי.די.בי פתוח וכמו כן מינה את איל גבאי למומחה כלכלי מטעם בית המשפט לחברה. עיקר הדיון בבית המשפט יעסוק בהסדר אליו הגיעו נציגויות האג"ח של חברת אי.די.בי אחזקות ושל אי.די.בי פתוח לפני כשבוע בו הן נוטלות למעשה את השליטה בחברה לידיהן באופן כפוי.

נוחי דנקנר בדיון הקודם

"עמדה זו מתייחסת לשאלה העקרונית האם רשאי נושה לפנות לבית המשפט בבקשה לסעד לפי סעיף 350 לחוק החברות, ואימתי, אם בכלל, רשאי בית המשפט לכפות הסדר חוב על חברה כאשר ההסדר קיבל את אישור אסיפות הנושים אך לא את הסכמת החברה", נכתב בפתח נייר העמדה.

הכנ"ר מציין כבר בתחילת המסמך כי אין ספק שאי.די.בי אחזקות היא חברת חדלת פרעון. המשמעות היא שנושי אחזקות יהיו זכאים לקבל את השליטה באחזקות ולפעול למימוש בעלותם. שליטה זו משמעותה מינוי דירקטוריון החברה ועיצוב קבלת ההחלטות בה. "הרי שהסכמתם של נושי אחזקות להסדר עם נושי פיתוח תהווה מהותית ופורמאלית הסכמת פיתוח להסדר עם נושיה", נכתב בנייר העמדה.

מנגד, מזהיר הכנ"ר כי יש להיזהר עם פרשנות מרחיבה לטובת הנושים בה הם יכולים להשתלט על החברה. "פרשנות המעניקה סעד כה משמעותי לנושים על פי בקשתם העצמאית מחדדת עד למאוד את החשש לסחטנות בלתי ראויה מצד הנושים, העלולה לפגוע יתר על המידה בחברה, במעמדה בעולם העסקי ובזכויות בעלי מניותיה".

הפתרון של הכנ"ר הוא פתרון ביניים הכולל סעדים זמניים שניתן להטיל על החברה. "גם אם טרם בשלו התנאים לכפיית הסדר חוב בניגוד להסכמת החברה, קיימת בידי בית המשפט סמכות למתן סעדי ביניים, אשר גם באמצעותם ניתן לספק הגנה לנושים. סעדים אלה ינתנו אם בית המשפט סובר כי קיים חשש לחדלות פירעון".

נזכיר כי אתמול הגיש דנקנר הצעה משופרת למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. בעל השליטה ששב אמש מניו יורק שם נפגש עם המשקיע היהודי-ארגנטיני אדוארדו אלשטיין, וגיבש עמו הצעה חדשה הכוללת הזרמת בעלים של 540 מיליון שקל והזרמה עתידית של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן