כור עברה מהפסד של 1.6 מיליארד שקל לרווח נקי של 418 מיליון

חברת כור מקבוצת אי.די.בי דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה: החברה עברה לרווח נקי של 418 מיליון שקל וזאת לעומת הפסד של 1.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה לפני שנה.

העליות בערכן של מניות קרדיט סוויס אחראיות על שינוי המגמה ותרמו לכור רווח של 334 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד של 1.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. עוד מציינת החברה כי מאז סוף הרבעון השלישי ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-181 מיליון שקל נוספים, עובדה שככל הנראה תבוא לידי ביטוי בדו"ח הרבעון הרביעי. נציין כי כור מחזיקה ב-30.3 מיליון מניות של קרדיט סוויס המהוות 2.3% ממניות הבנק ו-34% משווי האחזקות של כור.


בנק קרדיט סוויס – 34% מהאחזקות של כור | צילום: רויטרס

גם האחזקה הראשית של החברה רשמה ביצועים טובים.מכתשים אגן שאחראית על 61% מהאחזקות של כור, הציגה ברבעון תוצאות טובות תוך שהיא רשמה גידול ברווח הנקי וב-EBITDA. הרווח התפעולי עלה ב-6% מ50 מיליון דולר ל-53 מיליון דולר וגם הרווח הנקי קפץ בכ-30% מ-10 מיליון דולר ל-13 מיליון דולר.

בדו"ח, מתייחסת כור לשינויים המבניים הנשקלים בימים אלו על ידי אי.די.בי אחזקות כאשר שתי חלופות עומדות על הפרק: האחת היא מיזוג כור עם דסק"ש או הפיכת כור לחברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש. האופציה השנייה, היא מיזוג כור עם אי.די.בי אחזקות או רכישתה על ידי אי.די.בי אחזקות, וזאת במשולב עם קבלת הלוואה על ידי אי.די.בי אחזקות בסכום מהותי מאוד מגוף פיננסי זר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן