כיל במגעים למיזוג עם פוטאש: פנתה לממשלה לקבלת אישורים

חברת כיל שוקלת התמזגות עם יצרנית הדשנים הגדולה בעולם. יו"ר החברה לישראל, בעלת השליטה בכיל ומנכ"ל פוטאש נפגשו עם ראש הממשלה שהורה למשרד האוצר לבדוק את היבטי העסקה. 

בהודעה שפרסמה היום החברה לישראל לבורסה נאמר כי החברה מאשרת כי "מעת לעת, לאורך השנים, החברה בוחנת אסטרטגית את שאלת אופן החזקתה בנכסיה השונים, לרבות בכיל. החברה מאשרת כי ידוע לה שפוטאש הקנדית נמצאת במגעים עם רשויות ממשלה שונות. נושאי משרה בכירים בחברה מלווים את מגעי פוטש עם ממשלת ישראל". 

גבעות אשלג | צילום: רויטרס

בנוסף מדגישים בחברה לישראל כי "טרם גובשה עסקה, וטרם נעשתה פניה עסקית מצד פוטאש לחברה או לכיל. אין וודאות כי יתנהל משא-ומתן עסקי בין החברה לבין פוטאש, אין וודאות כי תבשיל עסקה והצדדים יתקשרו בהסכם, ואין וודאות שהסכם, ככל שיקשר, יושלם". 

אנליסטים בחברת כלל פיננסים מפרטים מספר יתרונות בעסקת מיזוג בין כיל לבין פוטאש. ראשית המיזוג יאפשר "הקצאה הקצאה גיאוגרפית יעילה יותר של מכירות האשלג. כיל תמכור יותר לסין והודו ופוטאש תמכור את חלקה של כיל בשוק הברזילאי". בנוסף טוענים בכלל כי "המהלך יוביל להוזלה של עלות ייצור האשלג המצרפית של פוטאש. עלות ייצור משוערת של פוטאש – 200 דולר לטון מול 130 דולר לטון של כיל". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן