כך דואגת רוסיה למנוע מהשפעות ההפיכה באוקראינה מלחצות את הגבול

בשעה שברחובות קייב חוגגים ההמונים את הדחתו של הנשיא ינוקוביץ', אשר נחשב מקורב במיוחד לרוסיה והצית את זעם ההמונים לאחר שורה של צעדים אשר הרחיקו את אוקראינה מהמערב וקירבו אותה ל"אמא רוסיה", מקבלים דיווחים שונים אודות הנעשה ברוסיה עצמה בימים אלו משנה תוקף. אמנם קשה להאמין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חושש מהפיכה כמו זו אשר התרחשה בשכנתו הדרומית בימים האחרונים, אך כשעיני העולם יהיו נשואות הערב לטקס הנעילה של אולימפיאדת החורף בסוצ'י, כדאי לזכור כיצד מתנהלים חיי היום יום ברוסיה המארחת.

בימים האחרונים הודיע בית המשפט במוסקבה כי מצא שמונה צעירים מקומיים אשמים בעבירות החמורות של הפעלת כוח כנגד נציגי הממשל. גזר הדין צפוי להיות חמור למדי, ולכלול עונשי מאסר ממושכים. כנראה שזו הסיבה לכך שבית המשפט החליט להמתין עם פרסום גזר הדין מספר ימים – עד שיסתיים טקס הנעילה של אולימפיאדת החורף, ואלפי הכתבים והאורחים הזרים יעזבו את גבולות רוסיה.

שמונת הנאשמים במקרה הזה הם אינם מנהיגי מהפכה או לוחמי גרילה מנוסים. מדובר בשמונה צעירים בסוף שנות העשרה שלהם (חלקם כבר בתחילת שנות ה-20), אשר רובם היו תלמידי תיכון בעת ביצוע המעשים האמורים. הם הורשעו, כאמור, בתקיפה ובחבלה של נציגי השלטון בתקרית אשר התרחשה בתאריך 06/05/2012, במהלך הפגנה ערב מינויו הרשמי של פוטין לקדנציה השלישית כנשיא רוסיה.

אצלי זה לא יקרה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

אחד הנאשמים הוא ירוסלב בלוסקוב, בן 21, אשר הורשע בהשלכת חפץ מסוכן אל עבר קצין משטרה. ואכן, סרט וידאו בן 4 שניות אשר הוקרן במשפט מציג את בלוסקוב מתכופף להרים חפץ מסוים מן הרצפה, ומשליח אותו אל עבר השוטרים. אך וידאו מזווית אחרת, אשר הקרנתו נפסלה בבית המשפט, מציג בבירור את בלוסקוב ברגע המעשה, כשהוא משליך שאריות של פרי מעוך, אשר נראה כמו לימון או מנדרינה.

גם אלכסנדרה דוקנינה, צעירה יפיפייה בת 18 צפויה להישלח לכלא לתקופה ארוכה, לאחר שהורשעה גם היא כי השליחה חפצים מסוכנים אל עבר השוטרים. צילומי הוידאו אשר הופצו ברשת אשר מתעדים כיצד שוטר מקומי מרים אותה באוויר תוך שהוא תופס בגרונה בלבד לא שודרו במהלך המשפט גם הם, ובכל מקרה, ספק אם היו מסייעים לה.

כשנשאל מוקדם יותר השנה אודות המאורעות המדוברים, השיב ולדימיר פוטין כי הנושא יטופל בבתי המשפט, וכי אין בכוונתו להנחות אותם כיצד לפעול. אך ההחלטה המהירה והחד משמעית כי 8 הצעירים אכן אשמים בפשעים החמורים הללו, כמו גם ההחלטה לעקב את מתן גזר הדין עד לסיום אירועי אולימפיאדת החורף במדינה מעלים שאלות שונות בדבר עצמאותו האמיתית של בית המשפט.

אזרחי רוסיה יבינו את המסר אשר מעביר הממשל באמצעות המשפט הנוכחי. הם לבטח יבינו את עונשי המאסר הממושכים אשר ימתינו ל-8 הצעירים המוחים, אשר סירבו להודות באשמה ולהתנצל על מעשיהם כנגד האומה הרוסית. כשעיני העולם יהיו נשואות אל עבר טקס הסיום אשר ינעל הערב את המשחקים האולימפיים בסוצ'י, כדאי לזכור גם את המהלכים האלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן