כך יכולה התמכרות לפייסבוק להציל את החיים החברתיים שלכם

בשנים האחרונות נוכחנו לראות כי מחקרים רבים מצביעים בעיקר על הצד השלילי של השימוש במדיה חברתית. הדעה הרווחת היא שהשהייה הארוכה שלנו מול המחשב, בפייסבוק, בטוויטר ובשאר מקורות המדיה החברתית משפיעה על אישיותנו ושפיותנו לרעה. היא גורמת לנו להיות אומללים, בודדים, לחוצים ואף במקרים מסויימים הוזים. אולם כעת מתברר שיש צד שני לסיפור.

על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת הארוורד, מתברר כי שימוש מוגבר במדיה חברתית, דווקא משפר את יכולתנו החברתית והופך אותנו לבטוחים ומאושרים יותר. בסקר שערכו חוקרים מהמחלקה האנתרופולוגית באוניברסיטה, בשיתוף עם המגזין המקוון לנשים  SheSpeaks.com, נראה כי הקשרים הנוצרים באמצעות המדיה החברתית משפרים את היכולות החברתיות של אנשים ומעלים את הבטחון העצמי שלהם. 

על פי תוצאות הסקר, נשים משתמשות במדיה החברתית יותר מגברים. 70% מהנשים משתמשות במדיה חברתית באופן קבוע ותדיר, לעומת 60% בלבד מהגברים. הנתונים הסטטיסטים מראים כי כמות ההקלקות של נשים באתרי מדיה חברתית למיניהם גדולה ב-99 מזו של הגברים, בחישוב חודשי. על כן, ההשפעה החיובית של אתרים אלה ניכרת יותר בקרב המין היפה. 

הנשים שולטות במדיה החברתית | צילום: ingimage/ ASAP

לטענת בוני קנטזר, מנכל"ית חברת יעוץ תקשורת המתמקדת בקהל יעד נשי, "יצירת קשר עם אנשים היא הסיבה העיקרית שנשים פונות למדיה החברתית מלכתחילה". יתרה מכך, המשתתפות בסקר העידו כי המדיה החברתית מאפשרת להן להתקרב לאנשים בצורה שונה מאשר בכל מקום אחר,מחוץ לרשת. לטענתן, "הקשרים הנוצרים שם מוציאים אותנו מהמעגלים החברתיים הרגילים שלנו ופותחים אותנו לעולמות שונים ולתרבויות אחרות לגמרי". 

בניגוד לנשים, השימוש העיקרי של גברים במדיה החברתית הוא יחידני יותר. על פי הסקר, הסיבה העיקרית שגברים נכנסים לאתרים אלה היא על מנת להעשיר את הידע שלהם בתחומים שונים. מעבר לכך, רבים מהם לא מבינים כיצד הפעילות המקוונת שלהם משפיעה על חייהם מחוץ לרשת. 

ברוב המקרים, הקשרים החזקים יותר במדיה החברתית הם דווקא כאלה שכבר היו קיימים מחוץ לרשת. על פי הסקר, כ-93% מהקשרים שנשים יוצרות ברשת הם למעשה חיזוקים לחברויות ויחסים שכבר היו להן בעבר. אצל הגברים, המספרים קטנים יותר וקשרים אלו מהווים 89% מההתקשרויות שלהם ברשתות החברתיות. 

בנוסף, מחקר שנערך בבריטניה מראה כי גברים מעדכנים יותר סטטוסים מנשים בפורסקוור ועושים יותר צ'ק אין, זאת בעוד שנשים נרשמות ליותר קבוצות ולוקחות חלק בפעילויות חברתיות בפייסבוק. הקשרים שגברים יוצרים עם חבריהם ברשתות החברתיות מתבססים על תחרותיות, לעומת נשים, שמחפשות לשתף תמונות וחוויות. 

ממצאים אלה מוכיחים מעל לכל ספק שהמלחמה בין המינים הגיעה גם למדיה החברתית ואם הניצחון תלוי במספרים, סביר להניח שהלכידות המוגברת של נשים ברשת, עלולה להיות הגורם שיכריע את הכף לטובתן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן