כך יעשה לאיש: הוריד שיר מאייטונס וקיבל מאפל עשרת אלפים יורו

חנות המוזיקה המקוונת של אפל – אייטונס – דיווחה אמש כי הגיעה ל-25 מיליארד הורדות של שירים, כמות השווה למכירה של 3 שירים עבור כל אדם החי בעולם. סטודנט גרמני שרצה בסך הכל להוריד שיר מהתוכנה זכה בכרטיס מתנה בשווי ב-13.5 אלף דולר (10 אלף יורו).

סטודנט לכלכלה, פיליפ לופקה, בן 22 מגרמניה הוריד אתמול את הטרק הטכנו Monkey Drums (Goksel Vancin Remix)" שנעשה על ידי דיג'יי בריטי – צייס בוץ', והיה להורדה ה-25 מיליארד, כעשור לאחר שהחנות הוירטואלית של אפל הושקה.

"הייתי מאוד מופתע לשמוע את החדשות", אמר לופקה. "התעוררתי וראיתי שמחכה לי אימייל מאפל, שפתחתי אותו היה כתוב שאני הורדתי את השיר ה-25 מיליארד באייטונס מאז שהחנות הושקה. לא ממש האמנתי למייל הזה, חשבתי שזה מהשטויות ששולחים".

אייטונס | צילום: רויטרס

לופקה, שנמצא כמו רבים מהסטודנטים בארץ בתקופת מבחנים, אמר ששמע את השיר במסיבה האחרונה שהיה בה במוצאי שבת ולאחר שהשתמש באפליקציית לזיהוי שירים "שזם" הוא ידע את פרטי השיר וניגש למלאכת ההורדה שזיכתה אותו כאמור באלפי דולרים.

אייטונס, הושקה בשנת באפריל 2003 וממוצע ההורדת שלה עומד בממוצע על 15 אלף הורדות בדקה. בקטלוג החנות ישנם למעלה מ-26 מיליון שירים והיא זמינה בכ-120 ארצות בהם ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן