ככה בונים הייפ: האם אפל מתכננת את ההשקה הכי גדולה שלה?

אפל צפויה להודיע על השקת המוצר הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה למחצית השנייה של השנה, ולהביא את האייפון 5 והאייפד מיני המצופים אל השווקים בדיוק בזמן לעונת החגים של 2012. לפי אתר "קומפיוטר וורלד", הפרשנים הבכירים מאמינים כי כוחה של שרשרת האספקה של אפל מורה כי יצרנית המק מתכוננת לשני רבעונים מרשימים במיוחד. הם מצביעים על על ההצלחה של יצרני הרכיבים הטייוואניים של אפל; ביולי, המכירות ירדו ל-14 אחוז. לאורך 7 השנים האחרונות, המכירות ביוני-יולי הגיעו לעלייה ממוצעת של 8.5%. זה עלול להיות סימן לכך שאפל מוכנה להוציא את האייפון 5 והאייפד מיני כבר בחודש הבא, אומרים הפרשנים.

האייפון 5 הוא אחד המוצרים המבוקשים עוד מבטרם נחשף האייפון 4S, אך האייפד מיני כבר נחשב ללא יותר מאגדה אורבנית מאחר שסטיב ג'ובס המנוח התכחש לרעיון הטאבלט הקטן יותר. ג'ובס לא פסל ישירות את האפשרות של אייפד מיני, אך קשה היה להתעלם מתלונותיו לגבי פורמט ה- 17 ס"מ (7 אינץ') של הטאבלט.

בלי שום קשר, דיווחים מספקים של אפל ומקורות תעשייה אחרים מעלים כי החברה החליטה לפתח אייפד מוקטן אחרי ככלות הכל. רצו שמועות רבות לגבי הפיצ'רים הבלעדיים  האייפד מיני עשוי להכיל, בשילוב כמה דיווחים מעוכבים הטוענים כי המכשיר לא ייצא עד 2013. 

לג'ובס היו בעיות עם הפורמט. האייפדים של אפל | צילום: רויטרס

כעת מצפים כי אפל תחשוף לפחות אחד מהמוצרים החדשים ב-12 בספטמבר, אך החברה טרם אישרה את השמועה. פרשנים רבים סבורים כי אפל תציג את האייפון 5 באותו יום אבל תוציא אותו לשוק שבועיים אחר כך.

מיעוט בקרב הפרשנים חוזה כי האייפד מיני ייצא בספטמבר אף הוא, אך רוב המומחים והבלוגרים מאמינים כי הטאבלט הבא של אפל יגיע לחנויות רק באוקטובר או נובמבר. בשנים האחרונות, החברה לא הוציאה שני מוצרים מובילים באותו חודש.

זה עלול להשתנות אם השמועות לגבי הטאבלט החדש של אמאזון, קינדל פייר 2 שמו ע"פ השמועות, יסתברו כנכונות. ענקית הקמעונאות המקוונת מצופה להוציא 3 גרסאות חדשות של הטאבלט שלה בספטמבר.

מוקדם יותר הקיץ, אפל קיבלה 2 מתחרים נוספים בדמותם של גוגל ומיקרוסופט שחשפו את הטאבלטים הראשונים שלהם. המכשיר של גוגל, נקסוס 7, כבר נמצא בחנויות, אבל מיקרוסופט לא תוציא את טאבלט הווינדוז 8 שלה "סרפייס" לפחות עוד חודשיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן