ככה בונים חברה: 5 מיליון לקוחות, הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה ויזם אחד בן 29 בלבד

אוסטין מקורד מציג לעברינו כוס מעשנת עם חנקן נוזלי. "תכניסו את האמצע לתוכה – והוא מיד ירתח", הוא אומר. אנחנו מכניסים ואכן החנקן רותח. "קנינו מיכל כדי להכין גלידה, אבל אנחנו עושים כל מיני דברים מוזרים עם זה – הקפאנו כמה מחשבים והם פשוט התנפצו". הוא שופך את החנקן על הרצפה ומלווה אותנו לסיור במשרד שלו שכולו גן עדן אחד גדול לחנונים: מסך ה-LED בסגנון הטיימס סקוור, שמשמש לטורנירים בסופר-נינטנדו, האוסף של הרחפנים שנבנו לבד, ותאי השינה היפניים.

על אף אוסף הטכנולוגיות האלה, Datto, חברת גיבוי המידע של המנכ"ל בן ה-29, רחוקה מאוד מהזוהר של עמק הסיליקון. ממשרדיה הבלויים בקונטיקט, היא עוסקת בעסקי שחזור המידע – החברה תקים לחיים רשת מידע של כל חברה באופן מידי, בעת צרה.

בזמן שסנפצ'אט וואטס-אפ צוברות הייפ על ידי משיכת מיליוני משתמשים, מקורד עושה את אותו הטריק עם הכנסות. לצד משחקי המחשב, מרצדים מסכים עם מכירות יומיות, מדויקות עד לרמת הפני. ב-2014 הוא הגיע להכנסות של קצת פחות מ-100 מיליון דולר – פי 32 לעומת 2010. כיום 400 עובדי החברה מעניקים שירות ל-5 מיליון לקוחות ברחבי העולם.

כל זה לא חמק מעיניהם של החברות הגדולות. בתחילת 2013 חברת אבטחה הציעה לקנות את Datto ב-100 מיליון דולר. מקורד שהחזיק באותה תקופה 100% מהחברה, החליט לוותר ובמקום זאת, גייס 25 מיליון דולר בסתיו של אותה שנה. העסקה הביאה את פול סגאן, (המנכ"ל לשעבר Akami) וסטיב הרוד (המנכ"ל לשעבר של VMware) אל ההנהלה כדי שיעזרו להפוך את החברה הקטנה לעסק של מיליארד דולר. "אנחנו יכולים לפגוע בגדולים ביותר – Symantec, HP, EMC", אומר מקורד. "אנחנו איזוטרים ומשוגעים אבל זאת המטרה".


מקורד. העדיף לוותר על 100 מיליון דולר | צילום: מתוך יוטיוב

מקרורד הגיע לאן שהגיע מכיוון שהעניק לחברות קטנות את הגיבוי שהיה בנמצא רק עבור ארגונים גדולים. התוכנה והחומרה שיצרהDatto מסוגלת לקבל תמונת מצב של כל מערכת ה-IT של חברה בכל חמש דקות. החברה יכולה לקבל גיבוי של המערכת שלה בכל רגע, כל עוד היא מחוברת לאינטרנט. כל זה עולה בערך 350 דולר בחודש ומקדמה של 2,800 דולר עבור כל טרה-בייט מידע.

מקורד תמיד היה בחור חכם. הוא בנה את תוכנת עריכת הווידאו של התיכון שלו ותיקן טלוויזיות שמצא באשפה. הוא למד הנדסת חשמל במכון הטכנולוגי רוצ'סטר אבל מצא את הלימודים קלים מדי והחליף לביואינפורמטיקה.

ב-2007 החל להפעיל את מכשיר גיבוי הנתונים הפרטי שלו במרתף של אביו. כתבה עליו ב-2008 משכה את הלקוח הראשון ולאחר מכן הוא בנה מערכת שמאפשרת לשתף מידע בין שני מחשבים (סוג של דרופבוקס ללא ענן). הוא השכיר שני ביתנים בתערוכת הטכנולוגיה בלאס וגאס ומפיץ של בסט ביי הזמין ממנו 2,000 מכשירים. "לא ישנתי. היו לי כאבים בחזה", הוא מספר, לאחר שנאלץ לבנות את כל המכשירים בעצמו.

לאחר שהבין שלא יהיה מסוגל לעמוד בקצב בניית המכשירים, החליט לעזוב את הפרויקט להתמקד במוצר אחד שניתן יהיה למכור אותו שוב ושוב. הוא מצא מערכת גיבוי ישנה שעבדה על ווינדווס ובנה גרסה משופרת שעבדה על לינוקס. הוא התמקד במספר מוכרים שהפיצו את המוצר החדש ללקוחות ועד 2009 כבר הכניס 70 אלף דולר ממכירות בכל חודש והגיע לסכום מצטבר של 3 מיליון דולר עד 2010.

ואז קרה אסון. מקורד הוציא מוצר חדש בשם אאורורה שהיה מסוגל לשחזר מערכות בתוך שעה. הוא עבד מצוין במחשבים חדשים, אבל הרס ישנים. כל מכירה הובילה לבעיה והוא נאלץ ליצור מוצר חדש מאפס, בזמן שהמשיך למכור את הישן כדי לכסות עלויות. כמה חודשים לאחר מכן כבר הוציא את Siris, שחתך את זמן השחזור ל-6 שניות. לקוחות שקנו את המערכת הישנה קיבלו עדכון בחינם, המכירות זינקו והגיעו ל-9 מיליון דולר ב-2011 ו-25 מיליון ב-2012.

בדצמבר רכשה Datto סטארט-אפ בשם Backupify שמגבה מידע באפליקציות ענן כמו Salesforce ו-Google Apps, והיא ממשיכה לגדול ולצמוח. "לא צריך לבנות את סנאפצ'אט כדי להיות מיליארדר", אומר מקורד. "צריך פשוט למצוא מוצר, להפוך אותו ל-30% טוב יותר, 10% זול יותר ולבנות עסק בעל ערך מדהים", הוא מסכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן