כלל פיננסים: הורדת המחירים של פרטנר – נזק ברור, חריף ומיידי

השקת מותג המשנה החדש של פרטנר, 012 מובייל מסמן רף תחתון חדש בתחרות בשוק הסלולר בישראל, כך טוען האנליסט הבכיר של כלל פיננסים, צחי אברהם. לדבריו, ייתכן שהמהלך הזה הוא בלתי נמנע והיה מתרחש בכל מקרה במוקדם או במאוחר וייתכן שבטווח הארוך הוא עשוי להשתלם לפרטנר דרך הוצאת מתחרה מהשוק, אבל בינתיים הנזק הוא ברור, חריף ומידי.

לטענת אברהם, המהלך האחרון של פרטנר, שיאפשר לה מכירת חבילות סלולר ללא הגבלה במחיר זהה לזה של המתחרות, הוט מובייל וגולן טלקום, מראה אמנם על אסטרטגיה לטווח ארוך של החברה, אך הוא מציב מספר רב של מכשולים עבורה בטווח הקצר. מצד אחד, פרטנר נוקטת יוזמה ומנסה לשמור על הלקוחות הקיימים ועל נתח השוק בסביבה מרובית מתחרים ולתת אלטרנטיבה פנימית ללקוחות שמעוניינים לעזוב. בנוסף, טוען אברהם כי השקת 012 מובייל היא מכה משמעותית למתחרים, הוט וגולן, שמאבדים את היתרון המרכזי שלהם – המחיר. 

אולם, מצד שני, רשימה ארוכה של חסרונות של מהלך זה בטווח המיידי: ראשית נראה כי פרטנר מציגה ירידה חדה מדי במחירי השירותים שלה. אם לפני כשלושה שבועות מכרה החברה חבילה של 150 שקל, הרי שמיד אח"כ היא ירדה ל-130 ול-120 וכעת, פחות מחודש אחרי המחיר של חבילת הסלולר ללא הגבלה שלה הוא מתחת ל-100 שקל. שנית, אברהם טוען כי מדובר בפגיעה ישירה במותג אורנג'. לדבריו, "נחנו חיים היום העולם מקושר ופתוח. הצרכנים, גם אם לא כולם, יבינו מהר מאד שמדובר במוצר דומה. לחלק מהלקוחות, שחששו עד כה לבחור במותגים החדשים והזולים, יהיה קל יותר לעבור למחלקה אחרת בתוך החברה".

בנוסף, ישנה גם השפעה שלילית במחסור בשירות לקוחות. לטענת אברהם, נקודת התורפה של גולן והט כיום היא העובדה שהן מוכרות רק דרך האינטרנט. מצב זה עלול לזלוג גם לאורנג' וזעמם של הלקוחות בפייסבוק לא יאחר להגיע. כמו כן, נשאלת השאלה: מה יעשו המתחרות הוותיקות כעת. האם  יש להן ברירה מלבד להוריד מחירים ולתת אלטרנטיבות זולות נוספות לצרכן. לדברי אברהם, המחיר הזול של פרטנר עשוי להיות "הישג" לזמן מוגבל מאד. "המחיר הזה ממסמר את השוק בחבילות נמוכות מ- 90 שקל. גם בעוד תקופה, כשהחברות ירצו לשוב ולהעלות מחירים, יהיה קשה מאד לצאת מפוזיציית המחיר הנוכחית. ונניח שהמהלך מצליח וגולן טלקום לא מצליחה לגייס מנויים בקצב שחשבה. האם בעוד שלושה חודשים אנחנו לא עשויים לראות מחיר חבילה חדש של 79 שקל?".

בנוסף, אברהם מזכיר כי מרוב חדשות בתחום הסלולר, נדחקה לצד הסוגיה של החלפת הבעלות בפרטנר. בנוגע לשאלה האם עשויה בעלת השליטה בפרטנר, סקיילקס להתחלף, אומר אברהם כי "לטוב ולרע, אותה הנהלה מקצועית בחברה תתמודד מול אותם אתגרים שמציב מולה שוק הסלולר והעתיד בשנים 2012-2013 פשוט לא נראה טוב". עוד מוסיף אברהם כי ייתכן שבמלחמת המחירים המחריפה מדי שבוע, גוברת הדרישה להגעה מהירה של בעל שליטה עם כיסים עמוקים, שתאפשר שקט נפשי להנהלה ומבט לטווח הרחוק.



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן