כלל פיננסים עברה להפסדים: 21.4 מיליון שקל ברבעון השני

חברת כלל פיננסים, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, פרסמה היום את דוחותיה למחצית הראשונה והרבעון השני של 2012, והציגה מעבר להפסדים: הפסד של כ-18.9 מיליון שקל לפני מסים, ריבית והפחתות של כ-19.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-3.1 מיליון שקל על 17.4 מיליון שקל רווח לפני מסים, ריבית והפחתות – בחציון המקביל אשתקד.

ההפסדים במחצית הראשונה של השנה נרשמו כולם ברבעון השני אותו סיכמה כלל פיננסים עם הפסד של 21.4 מיליון שקל על רווח לפני הפחתות של כ- 1.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד על רווח טרום הפחתות בן 4 מיליון שקל.

עם זאת, השוואת הנתונים לשנה שעברה מחייבת את ציון העובדה כי בתקופה המקבילה אשתקד החברה רשמה רווח חד פעמי בסך של כ- 30 מיליון שקל ממכירת פעילות תעודות הסל. במהלך הרבעון השני הושלמה עסקת מכירה של חברת כלל פיננסים נאמנויות לחברת הנאמנות של רזניק, פז נבו. בגין העסקה נרשם רווח הון בסך 1.5 מיליון שקל.

בין הגורמים העיקריים שמנתה כלל בניתוח התוצאות נמצאים ירידות בשוק ההון, החמרה במשבר הפיננסי באירופה וירידות במחזור המסחר. היקף הכנסות החברה מעסקיה הסתכם בכ- 70.3 מיליון שקל. מדובר על קיטון של כ-18 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מתוכם ירידה של כ-9.8 מיליון שקל במגזר כלל פיננסים נגזרים (אשר בתקופה המקבילה אשתקד כללו הכנסות המגזר הכנסה חד פעמית של כ-9 מיליון שקל בגין מכירת פעילות תעודות הסל), כ-7.4 מיליון שקל בשל קיטון בהכנסות מגזר ניהול תיקים וקרנות הנאמנות, וכ- 2.4 מיליון שקל בשל קיטון בהכנסות מגזר השירותים הפיננסיים. מנגד, חל גידול בהכנסות מגזר ניהול תיקים בחו"ל (טיטניום) בסך של 2.5 מילון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן