כמה באמת חשוב כפתור ה"לייק" בפייסבוק לעסק שלכם?

הרשת החברתית פייסבוק משמשת בימינו כלי שיווקי לכל דבר. 2.5 מיליון בתי עסק בכל העולם מחזיקים כיום בדף פייסבוק משלהם ומשתמשים בכפתור הלייק במסגרת אתרי האינטרנט שלהם. מאות מיליוני גולשים לוחצים כל יום על כפתור הלייק לפחות פעם אחת. עם זאת, כמעט אף אחד מהעסקים המפרסמים את עצמם ברשת החברתית עדין לא הבינו את תפקידו האמיתי של הכפתור הכי שימושי באתר.

התפיסה הרווחת לפיה לחיצה על כפתור הלייק בעמוד הפייסבוק של העסק משמשת רק לחשיפת המשתמש לחברה כבר לא רלוונטית. בפועל, חיוניותו של כפתור הלייק נמדדת דווקא בכמות השימושים שהלקוחות הפוטנציאלים עושים בו. יתרה מכך, לעיתים חשיבותו של כפתור הלייק מחוץ לרשת החברתית עשויה להיות גבוה הרבה יותר.


בכל פעם שגולש עושה לייק לעמוד כלשהו באינטרנט, מופיע קישור לאותו העמוד בפרופיל האישי שלו בפייסבוק. תהליך זה מזכה עסקים בחשיפה לכל רשימת החברים של המשתמש, בהתאם להגדרות הפרטיות שלו. לכן, כדאי מאוד להקפיד על תכני הפרסום באתרי האינטרנט של העסק ולהתאימם לטעם האישי של הלקוחות. 

המשמעות היא שכבית עסק, עדיף לכם לפעמים שהגולשים יעשו לייק על תוכן כלשהו באתר האינטרנט שלכם, מאשר שיעשו לייק לעמוד שלכם בפייסבוק (כמובן שאופטימליות, לייק 


את העיקרון הזה אימצו מפתחי מנוע החיפוש TheFind, המתמחה בקניות ברשת. החברה האמריקאית פיתחה את גלימס, אפליקציית פייסבוק שמאפרת לגולש לשתף את ה"מציאות" שלו מכל רחבי האינטרנט על פי דירוג כמות הלייקים שכל אחת מהן קיבלה. האפליקציה למעשה מציגה את המוצרים עליהם עשה הגולש לייק ומסדרת אותם לפי כמות הלייקים שקיבלו. זוהי אולי לא הדרך המועדפת על בתי העסק לראות את המוצרים שלהם בפייסבוק, אך כיום זוהי הדרך הנכונה ביותר להציגם.  


הלייקים בעמודי הפיד בפייסבוק עשויים במקרים רבים להחליף את רשימת הדיוור האלקטרונית של בתי העסק. שיטת הפרסום באמצעות כפתור הלייק מאפשרת לעסק להגיע להרבה יותר לקוחות פוטנציאלים מאשר שליחת ניוזלטר בדואר האלקטרוני. יחד עם זאת, שיטה זו מעוררת שאלה גם לגבי הקשר לטווח ארוך של החברה עם הלקוח. הרי לייק אחד לא מחייב את הגולש להתמיד בכך, מה שגורם לעסק לעבוד הרבה יותר קשה כדי להמשיך ולעניין את הלקוחות בכדי לצבור עוד לייקים בהמשך. 

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן