כמה הפסידו השבוע המיליארדרים בוול סטריט?

אם חשבתם שאתם מפסידים מהירידות האחרונות בוול סטריט, התנחמו בעובדה שאתם ממש לא לבד. כמה מהאנשים העשירים ביותר בעולם, ביניהם וורן באפט, מארק צוקרברג וג'ף בזוס איבדו במהלך השבוע מיליארדי דולרים.

ביום שני ירד הדאו ג'ונס ב-4.6% – הירידה החדה ביותר שידע המדד ביום אחד וכעת, מאז תחילת השנה, ירד המדד המאגד 30 חברות ביותר מ-2% לאחר שאל הירידות בשני הצטרפו עוד שלושה ימים של ירידות. ה-S&P 500 והנאסד"ק נפלו גם הם בכ-4% כל אחד בתחילת השבוע ובחימי הוסיפו לרדת ביותר -3% כל אחד.

באפט היה הנפגע העיקרי. הירידות בשני גילחו 5.3 מיליארד דולר מהונו – 6% בתוך יום אחד. אבל אל דאגה, הוא עדיין האדם השלישי בעושרו בעולם עם הון של 84.6 מיליארד דולר.

מייסד פייסבוק, "יצר בזול". צוקרברג איבד מאז תחילת השבוע יותר מ-3.2 מיליארד דולר. בדיוק הסכום אותו הרוויח בשבוע שעבר לאחר הדוחות הטובים שפרסמה החברה. הוא עדיין שווה 115.7 מיליארד דולר, שממקמים אותו במרחק של 25 מיליארד דולר מעל האדם השני בעושרו בעולם – מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס.

יעבור גם את זה. צוקרברג | צילום: shutterstock

גם מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגי ברין רשמו השבוע הפסד של. יותר מ-2.2 מיליארד דולר כל אחד, כאשר מניותיה של חברת האם שלהם, אלפאבית ירדו ביותר מ-5%. לארי אליסון, מייסד אורקל, איבד בשני בלבד 2.2 מיליארד דולר.

בסך הכל, ששת המיליארדרים שנפגעו ביותר מהירידות הפסידו יחד ביום אחד בתחילת השבוע הון של 18.8 מיליארד דולר. אבל רק כדי לקבל קצת פרופורציה, אותם אנשים בדיוק רשמו רווחים עצומים מהשוק השורי של התקופה האחרונה. ה-S&P עלה ב-19% במהלך 2017, לא מעט בזכות שיאים חדשים שרשמו החברות הגדולות במונחי רווח. ג'ף בזוס למשל, התעשר ב-28 מיליארד דולר במהלך ארבעת החודשים האחרונים, כשמניותיה של אמאזון זינקו ב-30%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן