כצפוי: פייסבוק הכריזה על וידאו באינסטגרם

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, ערכה הערב אירוע בו הכריזה, כצפוי, על היכולת לצלם ולשתף וידאו באמצעות אפליקציית הצילום אינסטגרם, אותה רכשה ב-2011 תמורת כמיליארד דולר.

הפילטרים מגיעים לווידאו

השירות של פייסבוק מאפשר לצלם סרטוני וידאו קצרים, לשפר את המראה שלהם ע"י פילטרים ולשתף אותם בקלות ובמהירות ברשת החברתית ובפורטל אפליקציית הצילום. הגישה לצילום הוידאו נעשית באמצעות החלקת האצבע שמאלה במסך צילום התמונות או לחיצה על כפתור מצב הווידאו בתחתית המסך. ההקלטה מוגבלת לאורך של 15 שניות, אך מאפשרת חלוקה לסצינות, שכל אחת מהן מצולמת ע"י החזקת האצבע על כפתור ההקלטה למשך מספר שניות. ניתן גם למחוק את הסצינה האחרונה שצולמה ע"י לחיצה על כפתור המחיקה/חזרה הממוקם לשמאלו של כפתור ההקלטה.

בסיום הקלטת הוידאו, ניתן להחיל עליו פילטרים – סימן ההיכר המרכזי שהפך את אינסטגרם לאפליקציית הצילום הפופולארית בעולם. במצב וידאו ישנם 13 פילטרים זמינים, שכולם נבנו במיוחד עבור מצב זה ואינם זהים לפילטרים הנוכחים במצב צילום תמונות דוממות. בנוסף, יצרה החברה מעין פילטר עזר נוסף בשם Cinema, המשתמש באלגוריתם תוכנה כדי לייצב את הצילום באופן דומה לאפליקציית עריכת הוידאו של יו-טיוב.

לאחר סיום הצילום והעריכה, מתחילה האפליקציה אוטומטית בהעלאת הסרטון לשרת, בזמן שהמשתמש מוסיף לה תיאור, תגיות, נתוני מיקום ועוד, ובוחר את הפריים המיטבי אשר יוצג בפיד לפני הלחיצה על כפתור ההפעלה. לאחר השיתוף, תוצג התמונה בזרם התמונות באפליקציה בתוספת אייקון וידאו בפינה הימנית העליונה, כאשר לחיצה על התמונה תנגן את הוידאו פעם בודדת.

צילום מסך

מייסד אינסטגרם, קווין סיסטרום, הסביר כי בניגוד לאפליקציה המתחרה מבית טוויטר, Vine, בה מוצגים הסרטונים כאנימציות החוזרות על עצמן ללא הפסקה, בפייסבוק התחשבו בכך שהגולש רוצה לצפות בסרטון ולהמשיך הלאה בזרם התמונות והסרטונים.

"את אינסטגרם ייסדנו מתוך פרויקט קודם, שניסה ליצור אפליקציה לשיתוף מיקום ע"י תמונות ווידאו", סיפר סיסטרום, והמשיך כי הוא ושותפו, מייק קריגר, החליטו להסתפק בתמונות עד לפתרון נושא הקושי והסיבוך שבעריכת וידאו. עתה, הוא אומר, הצליח צוות הפיתוח של האפליקציה בפייסבוק, הכפול בגודלו מהצוות שעבד עליה לפני הרכישה, לפתור את הבעייתיות. האורך של 15 שניות נבחר לדבריו בשל העובדה שהוא לא קצר מדי להכיל תיעוד של רגע בעל משמעות ואינו ארוך מדי לאפשר העלאה מהירה לרשת.

התכונה תהיה זמינה לכל 130 מיליון משתמשי אינסטגרם, ששיתפו בו עד היום למעלה מ-16 מיליארד תמונות ומבצעים מדי יום למעלה ממיליארד "לייקים", בעדכון שמיועד לצאת עוד היום (לפי שעון ארה"ב) לאייפון ולאנדרואיד.

לכתבה המקורית באתר גיקטיים.

כתבות נוספות מגיקטיים:

בגדי הסמסונג החדשים; טאבלטים, מחשבים ואפילו מצלמות

הרצאת השבוע: מעגל האמון בעולם הטכנולוגיה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן